Nitra 6. novembra (TASR) – Agendu štátnej správy si od dnešného dňa vybavia občania v Nitre na jednom mieste. V budove Okresného úradu na Štefánikovej triede je sústredená agenda živnostenského podnikania, cestnej dopravy a pozemných komunikácií, životného prostredia, lesov a pozemkov, dopravný inšpektorát, najmä časť zaoberajúca sa dovozom a registráciou automobilov, štátne občianstvo a kataster. V priebehu budúceho roka by k nim mali pribudnúť aj časť agendy úradov práce, sociálnych služieb a daňového úradu. Klientske centrum štátnej správy v Nitre je pilotným pracoviskom, ktoré má zjednodušiť občanom prístup k miestnej štátnej správe na úrovni okresu. Postupne budú od začiatku budúceho roka pribúdať klientske centrá v ďalších okresoch Slovenska, celkovo má byť zriadených 89 centier.
Klientske centrum v Nitre má za úlohu vychytať prípadné nedostatky, ktoré sa prejavia počas prevádzky. „Ak bude všetko nastavené tak, ako má byť, postupne začneme od januára budúceho roka otvárať v čo najrýchlejšom čase ďalšie plánované centrá,“ skonštatoval dnes v Nitre premiér Robert Fico. Okresný úrad v Nitre zostáva jediným reprezentantom štátu na miestnej úrovni. Do priestorov jedinej budovy je sústredených sedem úradov, ktoré boli rozmiestnené v rôznych budovách na viacerých miestach v meste. „Podľa prepočtov sústredením týchto úradov do jednej budovy ušetríme len v Nitre ročne 200.000 eur na prevádzkových nákladoch. Tie boli doteraz na úrovni 300.000 eur,“ povedal premiér.
Sústredením úradov do jednej budovy sa uvoľnili objekty, v ktorých doteraz jednotlivé úrady sídlili. „Budovy sme mali buď v prenájme alebo boli v našom vlastníctve. Ich uvoľnením ich môžeme posunúť ďalej iným organizáciám, prípadne môžeme získať peniaze do štátneho rozpočtu predajom nepotrebného majetku,“ konštatoval podpredseda vlády a minister vnútra Robert Kaliňák. Podľa jeho slov budú klientske centrá v ďalších mestách sídliť v priestoroch, ktoré sú ľahko dostupné pre občanov. „Prispôsobujeme sa možnostiam, ktoré nám priestory umožňujú. Chceme čo najviac skrátiť čas potrebný na vybavenie žiadostí občanov. Ak to nebude možné vybaviť na počkanie, bude úrad informovať občana o vybavení sms správou,“ povedal minister. Podľa generálneho riaditeľa sekcie verejnej správy Ministerstva vnútra SR Adriána Jenča bude nitrianske centrum slúžiť aj ako školiace stredisko pre ďalšie klientske centrá. „Práve tu sa budú školiť všetci pracovníci klientskych centier z celého Slovenska. Zároveň tu budeme testovať nové procesy a zmeny,“ informoval Jenčo.
Upozornenie: TASR vydáva k správe zvukový záznam a fotoreportáž.