Stuttgart, 19. júna 2015 (HSP/
Oproti predchodcovi je nové GLC guľatejšie a stratilo hranatý dizajn karosérie. Predná časť vozidla sa nesie v dizajnérskom duchu triedy C – perfektne tak zapasuje do súčasného portfólia Mercedesu. Vzadu nájdeme skupinové svetlomety s LED technológiou. Aby GLC pôsobilo ako SUV, Mercedes ho vybavil tmavými matnými lemami blatníkov.
GLC sa oproti predchádzajúcej triede GLK zväčšilo vo všetkých smeroch. Je dlhšie o 12 centimetrov – 4,66 metra – a širšie o 5 centimetrov – 1,89 m. S výškou 1,64 metra je nové GLC vyššie o jeden centimeter. Takisto sa zväčšil aj rázvor kolies. Pasažieri majú k dispozícii o celých 12 centimetrov viac – rázvor sa zastavil na hodnote 2,87 metra. Viac miesta nájdeme aj v batožinovom priestore. Jeho objem je 580 litrov (oproti 450 v GLK), po sklopení zadných sedadiel až 1.600 litrov. Na druhej strane dokázali vývojári znížiť celkovú hmotnosť vozidla použitím hliníkových dielov až o 80 kilogramov.
V štandarde je GLC vybavené oceľovými pružinami s adaptívnymi tlmičmi. Za príplatok je možné objednať komfortné vzduchové pruženie. S takzvaným Air Body Control podvozkom má vodič 2 možnosti nastavenia jazdných režimov: Sport a Comfort. V športovom režime sa GLC prikrčí k asfaltu o 15 milimetrov a zlepší tak aerodynamiku a jazdné vlastnosti. Doplnkom bude Off-road balík, ktorý po stlačení tlačidla dokáže dvihnúť karosériu GLC o 50 milimetrov, čo zaručí lepšiu priechodnosť terénom.
Nesmieme zabudnúť ani na asistenčné systémy. GLC bude vybavené celým radom asistentov: asistent varovania pred kolíziou, svetelný asistent, asistent bočného vetra, či asistent sledovania pozornosti vodiča. V balíku jazdných asistentov plus sa nachádza adaptívny tempomat s asistentom riadenia, štart-stop systém, aktívny asistent mŕtveho uhla, asistent vybočenia z pruhu, asistent brzdenia s funkciou detekcie chodcov. Okrem toho môže GLC varovať pred nárazom zozadu vďaka použitým senzorom. Svetelný asistent má na starosti činnosť predných LED svetlometov – reguluje prepínanie diaľkových a stretávacích svetlometov tak, aby nedošlo k oslňovaniu protiidúcich vodičov. V úzkych uličkách a príjazdových cestách bude vodičovi pomáhať systém 360° kamier okolo celého vozidla a parkovací systém, ktorým sa GLC dokáže samo zaparkovať pozdĺžne a priečne.
Vedľa základnej verzie bude Mercedes ponúkať aj luxusnejšiu verziu Exclusiv Line a športovejšiu AMG Line. Začiatok predaja je naplánovaný na september. Vyvolávacou cenou za základný benzínový model GLC 250 4matic s výkonom 211 koní a spotrebou v rozsahu 6,5 – 7,1 na 100 km bude 44.506 eur. Nasledujú naftové motorizácie GLC 220d 4matic s výkonom 170 koní a spotrebou do 5,5 litra (44.863 eur) a GLC 250d 4matic s výkonom 204 koní a udávanou spotrebou taktiež do 5,5 litra (46.410 eur). Všetky tri motorizácie bude možné skombinovať s deväťstupňovým automatom. Vrcholom ponuky bude plug-in hybridný model GLC 350e 4matic s celkovým výkonom 327 koní. Hybrid bude v kombinácii so sedemstupňovou automatickou prevodovkou a Mercedes udáva kombinovanú spotrebu paliva 2,6 litra na stovku, cena však zatiaľ nie je známa. Mercedes GLC prichádza štandardne s pohonom všetkých kolies 4matic.