Bratislava 19. marca (TASR) – Medzi najdôležitejšie aktivity v oblasti eurofondov zaraďuje ministerstvo dopravy zatiaľ predbežné dohody s Európskou komisiou (EK) o tzv. fázovaní projektov. "Bez tejto dohody by nebolo možné vyčerpať a využiť všetky zdroje alokované v Operačnom programe (OP) Doprava. Fázovanie znamená, že jeden projekt, jeden úsek diaľnice bude financovaný z dvoch rôznych období, pričom budú technicky a finančne oddelené dve časti v rámci úseku," uviedol na dnešnom podujatí Cestná konferencia 2013 Ľuboš Ďurič z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR.
Zároveň informoval, že rezort dopravy predbežne uvažuje o fázovaní projektov na úsekoch D1 Hubová – Ivachnová, Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, úseku tunela Višňové a na diaľnici D3 úsekov Strážov – Brodno a Svrčinovec – Skalité. "Pri všetkých týchto úsekoch je jednoznačným dôvodom pre fázovanie doba výstavby a nemožnosť ukončenia úsekov do konca roku 2015," poznamenal.
Dôvodov, prečo sa zvýšilo čerpanie prostriedkov z OP Doprava, je podľa neho viacero. "Je to predovšetkým prijatie mechanizmov na zabezpečenie maximálneho využitia fondov EÚ. Bol vypracovaný akčný plán zefektívnenia implementácie OP Doprava. Vznikol silný projektový krízový manažment, ktorý pravidelne kontroluje výstupy. Zintenzívnila sa aj spolupráca rezortu dopravy s orgánmi EK," spresnil Ďurič.