V kázni vysvetlil, že pre človeka je jednoduché milovať toho, kto nás má rád, no skutočný kresťan by sa mal snažiť milovať aj svojho nepriateľa. Sám uvádza, že v Žakovciach, kde je farárom, mal nezhody s bývalou starostkou, no ako hovorí, dodnes sa za ňu modlí.
Raz v televíznom rozhovore odpovedal na otázku redaktorky, ako vychádza so starostkou: “Učím sa ju mať rád. Som v Ježišovej škole lásky.” Na otázku čo to je za školu, čo sa tam učí a ako sa mu darí, Kuffa pokračoval: “No, zatiaľ ma z tej školy nevyhodili, ale priznám sa, že opakujem ročník,” poznamenal kňaz.
“Ľuďom stále rozprávam, opakujem to isté, že aj pokus sa počíta. Boh počíta aj tvoj pokus. Aj keď povedia: “To bolo trápne, to bolo úbohé”. Nie to bolo sväté,” tvrdí Kuffa. Podľa neho Boh si z toho stále vyberie to najdôležitejšie – “pokoru a lásku”. “Nepotrebuje tvoje výsledky, zhoríš v pýche. On chce ten tvoj zápas. Maturujeme len z jediného predmetu – z lásky a sú len dve známky zmaturoval a nezmaturoval.”
“Mať rád, tých, čo nás majú radi, to je jednoduché, alebo tých, čo si to zaslúžia… Ale vyskúšaj mať rád tých, čo ti robia zle… Ako si ďaleko od neho, tak si ďaleko od Krista.”
Kňaz následne pripomenul, že pred zákonom “oko za oko, zub za zub” zo Starého zákona platil zákon odvety, kvôli ktorému sa vyvražďovali celé rody. Za jedného zabitého človeka sa považovalo za správne zabiť 77 nepriateľov. “Mojžiš to zjednal na pokrok jedna k jednej.”
“A prišiel pán Ježiš s niečím neslýchaným – jedna k nule: “Dobre robte tým, čo vám zle robia…”.”
Kuffa priznáva, že to je veľmi ťažké a prirodzene sa to ani veľmi nedá. Preto upozorňuje, že ale ak človek prijíma nadprirodzeno z modlitby, svätej omše, prijímania, tak to je možné zvládnuť. “Ak by ti to aj nevyšlo a tvoj pokus je úprimný, ale nevydarený, pán Boh ti zaráta ako keby bol vydarený.”
“Postoj tvojho srdca je dôležitý pre Ježiša. Či chceš s tým niečo urobiť, alebo nie…”
O. Kuffa potom vysvetlil, že ľudia majú tri druhy nepriateľov. Jedni sú vymyslení: “Ja sa na ňu hnevám pán farár, taká je nesympatická, celá rodina sú taká nesympatická…” Podľa Kuffu pri takomto pohľade ľudia v sebe vo svojej duši pestujú zášť, hnilobu či rakovinu. “Ľudia ani nevedia prečo sa hnevajú, ale ešte aj svoje deti nainfikujú.”
Druhým typom je nepriateľ spravodlivý. “Bol si drzý, pyšný a spravodlivo sa na teba hnevá, lebo si mu ublížil.” A tretia skupina sú nespravodliví nepriatelia. Podľa slov Kuffu z jeho kázne, kresťan sa má naučiť všetky tri typy nepriateľov milovať. “Vieš ako sa najlepšie zlikviduje nepriateľ? Nevieš? Tak, že sa stane priateľom. A hovorím aj pokus sa počíta. Skús to!”
“A čo genderisti? Čo teraz? Ako hovorí svätý Augustín: “Nenávidím hriech a milujem hriešnika”.” Kuffa si toto heslo prispôsobil: “Nenávidím genderizmus, milujem genderistu!” Dodáva, že celkovo liberáli ako ľudia nie sú nepriatelia. “Neodmietame liberálov, odmietame liberalizmus, ten dávame do hnoja…”
Liberalizmus podľa neho “patrí do hnoja”, pretože bojuje proti Bohu. “Toto treba rozlišovať. Ja som vás neprišiel pobádať k nenávisti, ale k odvahe.”
“Genderizmus odmietame razantne, a to je jedno, že radikálne.. Prečo? Ničí to naše deti. Nestoja nám tie deti za to? Stoja! Nenávidím hriech a milujem hriešnika,” opakuje a zdôrazňuje o. Marian Kuffa.