Facebook definuje prejav nenávisti ako útok na ľudí na základe ich rasy, sexuálnej orientácie a “ďalších chránených charakteristík”. Spoločnosť so sídlom v meste Menlo Park v Kalifornii sa podľa svojich slov spolieha na to, že dve miliardy užívateľov Facebooku jej nahlásia akékoľvek nenávistné odkazy, ktoré na sieti nájdu.
Zamestnanci potom odkazy prezrú a rozhodnú, či ich vymažú. Facebook dodal, že nasledujúci rok si na skúmanie odkazov plánuje najať ďalších 3000 ľudí. Tí sa pridajú k 4500 ľuďom, ktorí už v súčasnosti odkazy preverujú.
Robíme aj chyby, uviedla spoločnosť. Vlani napríklad Facebook vymazal odkaz černošského aktivistu, ktorý zverejnil nenávistný e-mail doručený na jeho adresu, a ten obsahoval aj nactiutŕhačské slová. Facebook dodal, že odkaz vrátil na internet a ospravedlnil sa.
“Vieme, že tento druh chýb spôsobuje hlboké znepokojenie zainteresovaným ľuďom a že idú proti všetkému, čo sa vo Facebooku snažíme dosiahnuť,” napísal v blogu viceprezident Facebooku Richard Allen.
Takmer všetky technologické spoločnosti vlastniace sociálne médiá zápasia s tým, aby našli rovnováhu medzi umožnením slobody prejavu a zabránením extrémizmu.
Minulý týždeň spoločnosť Google informovala, že podniká zásahy proti teroristickej propagande a ďalším extrémistickým videám na svojom webe YouTube, keďže silnie kritika internetu a jeho úlohy v masovom násilí. Google tiež oznámil, že si najal ďalších ľudí na sledovanie nenávistných a extrémistických prejavov na internete a cieľom je zabrániť ich šíreniu prostredníctvom YouTubu.