Londýn 23. júna 2023 (HSP/DailyMail/Foto:Facebook)
Školy vo Veľkej Británii umožňujú deťom, aby sa identifikovali ako mačky, kone a dinosaury a učitelia to povoľujú, informuje Daily Mail
Začiatkom tohto týždňa učiteľka označila 13-ročné dievča za “opovrhnutiahodné,” pretože odmietlo tvrdenie svojej spolužiačky, že sa identifikuje ako mačka.
Teraz sa objavujú ďalšie príbehy žiakov, ktorí sa identifikujú ako zvieratá s veľmi ľudskými vlastnosťami tzv. “furries” (chlpáči).
Na štátnej strednej škole vo Walese vraj jeden žiak “mňaučí,” keď mu učiteľ kladie otázky, namiesto toho, aby odpovedal po anglicky, uvádza Telegraph.
V iných školách jeden z nich údajne trvá na tom, aby ho oslovovali ako dinosaura, ďalší tvrdí, že sa identifikuje ako kôň, zatiaľ čo iný vraj nosí plášť a žiada, aby ho uznali za mesiac.
Žiaci tvrdia, že učitelia sa “nesmú rozčuľovať” nad takýmto správaním, pretože to by sa považovalo za diskrimináciu.
Vyučovacie hodiny sa však údajne kvôli týmto interakciám zhoršili, čo ovplyvnilo kvalitu vzdelávania.
Hrozba pre deti
Tracy Shawová z Aliancie za bezpečné školy, uviedla, že zaznamenala rastúci počet hlásení o deťoch, ktoré sa identifikujú ako zvieratá, ale dodala, že ich počet je stále nízky.
“Je to znepokojujúce, pretože existuje vysoká pravdepodobnosť, že tieto deti boli online na neregulovaných chatových fórach,” povedala.
“Vieme, že predátori urobia čokoľvek, aby sa dostali k deťom. A čo je lepšie ako preniknúť na chatové fóra a predstierať, že sú roztomilé chlpaté zvieratá? Tieto deti sú už teraz často izolované a zraniteľné, vrátane toho, že majú pocit, že nezapadajú do spoločnosti,” upozornila.
“Učitelia sa musia správať profesionálne, keď sa stretnú s deťmi, ktoré sa identifikujú ako zvieratá. Potvrdzovanie detí ako zvierat im škodí, pretože sa im neposkytuje pomoc, ktorú potrebujú. Poškodzuje to aj ostatné deti v škole. Sme zhrození, že sa od detí očakáva, že budú ignorovať dôkazy, ktoré majú pred očami, a predstierať, že sú niečím, čím zjavne nie sú,” pokračovala.
“Keď potom školy niektoré deti postihujú za to, že nesúhlasia s konceptom zvieracej identity, veríme, že tieto školy boli infiltrované a už nie sú bezpečným miestom pre deti,” zdôraznila.
Učitelia majú strach
Andrea Williamsová, výkonná riaditeľka organizácie Christian Concern (Kresťanský záujem) , vyhlásila : “V súčasnej situácii to nemožno akceptovať ako nevinné príklady nápaditej hry, ale ako ďalšie príklady mätúcich a škodlivých ideológií, ktoré sa v našich školách naďalej stupňujú.”
“Tento príbeh odhaľuje zmätok a nepravdy, ktoré sú v školách zakorenené a ktoré prerastajú do krízy verejného zdravia. Práve tu tzv. inkluzívne vzdelávanie zanecháva učiteľov, rodičov a deti v morálnom chaose a zmätku. Zo strachu pred spochybňovaním alebo odporovaním presadzovanej ideológii v týchto otázkach sú učitelia nútení súhlasiť s ňou a podriadiť sa tomu, s čím sa dieťa v danom okamihu stotožní. Ak sa to nebude kontrolovať, škodlivý vplyv na deti sa prejaví nielen teraz, ale aj v nasledujúcich rokoch,” varovala Williamsová.
“Učitelia, ktorí odmietajú používať preferovanú identitu žiakov, alebo ktorí vznesú štandardné obavy o ochranu detí pri otázkach trans ideológie, sú marginalizovaní, umlčaní a dokonca prišli o svoju kariéru. Pravda sa stáva zvláštnejšou ako fikcia. Žiaľ, v školách vládne taká atmosféra strachu, že sa už nemôžeme spoliehať na zdravý rozum učiteľov,” dodala.
Geoff Barton, generálny tajomník Asociácie riaditeľov škôl (ASCL) však vyhlásil, že nepočul o tom, že by sa to na školách javilo ako problém.
“V anglických školách je deväť miliónov detí, takže nie je prekvapujúce, že sa v triedach diskutuje o rôznych veciach,” povedal.
“Učitelia a vedúci pracovníci sú veľmi dobrí v riešení akýchkoľvek situácií. Vláda má tento týždeň vydať nové usmernenie o vlastnej identite, ale otázkou “furries” sa nebude osobitne zaoberať,” uviedol Barton.
Hovorca ministerstva školstva k tomu vyhlásil, že učitelia budú musieť v každom jednotlivom prípade uplatniť “zdravý rozum.”
“Je to normálne”
Začiatkom tohto roka vyšlo najavo, že organizácia organizácia Safer Schools (Bezpečnejšie školy), vydala usmernenia pre rodičov a učiteľov o tom, ako podporovať “furries.”
Nie je jasné, koľko detí vo Veľkej Británii sa takto označuje, ale organizácia zverejnila rozsiahly dokument, v ktorom radí, ako reagovať, ak sa stretnú s takýmto žiakom.
Séria poznámok o “furries” obsahuje ubezpečenie, že to nie je nijako nezvyčajné, ak to žiaci chcú robiť: “Je normálne, že sa mladí ľudia vyjadrujú prostredníctvom prezliekania.”
V príspevku na webovej stránke organizácie sa vysvetľuje, že členovia komunity “furries” sa radi prezliekajú za zvieratá a komunikujú s ostatnými podobne zmýšľajúcimi prostredníctvom rozhovorov a hrania rolí.
Ďalej opisuje, ako “furries” preberajú osobnosť a fyzické vlastnosti svojho vybraného zvieraťa a niektorí členovia si vyrábajú alebo kupujú kostýmy svojich postáv.
Na celom svete sa konajú stretnutia, na ktorých sa títo ľudia môžu stretnúť vo svojom zmenenom zvieracom egu, uvádza sa v správe.
Furries
Furries sú ľudia, ktorí sa zaujímajú najmä o antropomorfné alebo kreslené zvieratá. Často sa s nimi silne stotožňujú a vytvárajú si identity podľa svojich vzorov. Niektorí nosia kostýmy, ktoré sa podobajú zvieratám. V médiách a populárnej kultúre sú vykresľovaní ako sexuálne motivovaní, hoci tejto otázke sa venovalo len málo empirických výskumov. Furries zažívajú sexuálne vzrušenie fantazírovaním o tom, že sú antropomorfnými zvieratami, alebo ich kreslenými kópiami.