Výsledky sú presne také, aké možno očakávať od marketingového produktu. Za reklamnými sloganmi sa skrýva šmejd. O to trápnejšie potom vyznieva Trubanove pohŕdanie „robošmi“, keď na ich adresu povedal: “Jak s tými robošmi. Dáš mu robiť kachličky a on ťa oj*be. Prvú vec, kde ťa vidí, hej že tri si zoberie so sebou.”
Pritom spolu so svojimi progresívnymi spolustraníkmi predviedli, čo sa týka kvality, presne to isté. O tom, že podobnú kvalitu môžu priniesť do politiky, napovedá aj ich volebný program s názvom Bod zlomu, v ktorom každú skupinu ľudí, či profesií oslovujú ako v mužskom, tak aj v ženskom rode, čo znie takto: „nasadenie veľkého počtu našich pedagógov a pedagogičiek, vychovávateľov a vychovávateliek, mládežníckych a športových organizátorov a organizátoriek, vedcov a vedkýň, technikov a techničiek, pracovníkov a pracovníčok neziskového sektora a mnohých iných.“
Takýto “rodovo citlivý jazyk” používajú prakticky v celom 200 stranovom volebnom programe. Možno konštatovať, že ak by progresívci nepoužívali rodovo citlivý jazyk, mali by o polovicu kratší volebný program. Kvalita rovnaká ako to zábradlie.
Ako povedal mediálny expert a bývalý podpredseda Rady pre rozhlasové a televízne vysielanie Petr Štěpánek na adresu slniečkarov: „Snáď u žiadnej inej skupiny ľudí neexistuje tak priepastný rozdiel medzi tým, akú vysokú mienku sami o sebe majú, a tým, akí v skutočnosti sú.”
Pavol Novák