Slovensko 29. apríla 2015 (HSP/Screenshot:YouTube)
Predreferendový spot Aliancie za rodinu
Slovenské mainstreamové médiá sa k februárovému referendu postavili negatívne. Súkromné televízia Markíza a Joj, ako aj verejnoprávna televízia RTVS odmietli odvysielať prvý reklamný spot Aliancie za rodinu, ktorá bola iniciátorom referenda.
Televízie odmietli spot vysielať aj napriek tomu, že aliancia žiadala o platenú inzerciu podľa cenníka.
Výnimkou z mainstreamových médií sa stali Fun Rádio a televízia TA3 a TV LUX. Rádio súhlasilo odprezentovaním reklamnej znelky, ktorá vyzýva Slovákov k účasti na referende. Televízia TA3 zverejnila druhé video Aliancie za rodinu, v ktorom prezentujú svoj postoj režisér Juraj Jakubisko a majster sveta vo vodnom slalome Matej Beňuš. Spot zverejnila aj TV LUX.
„Na Slovensku sme videli, že médiá majú veľmi jasne vyhranený názor na tieto otázky a veľmi tvrdo ho presadzujú a dokonca napádajú zástancov opačného názoru,” skonštatoval Peter Kremský z Aliancie za rodinu.
Rada pre vysielanie a retransmisiu zaznamenala ohľadom referenda viacero sťažností. Jedna z nich sa týkala TV LUX, ktorá odvysielala spot Aliancie za rodinu s vyjadreniami známych osobností týkajúcich sa referenda. Rada počas utorkového zasadnutia (28.4.) rozhodla, že sťažnosť považuje na neopodstatnenú.
Rovnaký názor má rada aj na vyjadrenia sociologičky Silvie Porubänovej, ktoré odzneli v programe TA3 Špeciál – Referendum 2015. Sťažovateľ označil jej vyjadrenia za tendenčné a urážlivé voči ľuďom, ktorí sa zúčastnili referenda. Rada pre vysielanie označila sťažnosť za neopodstatnenú.
ru