Bratislava 3. októbra 2017 (HSP/ihned/Foto: clrcff.sk)
Kávu v šálke už poznáme v mnohých podobách, ale bratia Adam Nagy a Dávid Nagy napriek tomu prišli na skutočne netradičnú formu kávy, ktorú si už stihli obľúbiť kávičkari vo Veľkej Británii
Ich káva Clear Coffee alias CLR CFF je na prekvapenie priehľadná tekutina vyzerajúca ako obyčajná voda, ale má všetky potrebné vlastnosti kávy – aróma, chuť i obsah kofeínu. Pije sa ľadovo vychladená alebo za izbovej teploty. Navyše po nej človek necíti smäd, lebo pije vlastne akoby vodu, a nezanecháva nepríjemné škvrny na oblečení, pretože je bezfarebná.
“Obaja sme vždycky pili veľa kávy a ja som začal mať po čase problém so sfarbením zubov,” začal rozprávať Dávid Nagy. “Dosť ma to otravovalo. Preto som sa snažil nájsť niečo, čo by som mohol piť ako alternatívu ku káve – nápoj s podobnými vlastnosťami.” Keďže nič také neexistovalo, napadlo mu vyrobiť si vlastnú bezfarebnú kávu a povedal o tom svojmu bratovi. A bol to nakoniec práve Adam, kto prišiel na tajný spôsob novej formy kávy.
Spočiatku vraj bolo najťažšie nájsť ideálnu zmes pražených zŕn. Experimentovali asi tri mesiace, kým dosiahli prvú nádejnejšiu vzorku. Skúšali kombinovať rôzne typy kávy, až nakoniec najlepšou sa ukázala zmes zložená len z odrody Arabica, ale pestovaná bola v rôznych kútoch sveta: v Brazílii, Kolumbii, Etiópii a inde.
“Samozrejme, máme nejeden tajný trik, ako požadovaný efekt docieliť. Môžem ale potvrdiť, že nepoužívame žiadne chemikálie a naša káva neobsahuje konzervanty ani sladidla,” podotýka Dávid.
Na trhu je jediná naturálna príchuť, ktorá je dostupná v designových fľaštičkách s obsahom 200ml s mesačnou prdukciou okolo 45000. Koncentrácia kofeínu zodpovedá dvom espreso shotom, čiže približne 27 gramom pražených kávových zŕn. Clear Coffee má oproti klasickej káve trochu slabšiu chuť, aróma je ale trochu intenzívnejšia. Očakávanými novinkami by mali byť aj sladená káva či variant s mätou.
Vyzerá to tak, že káva Clear Coffee momentálne oslovuje hlavne mladšiu generáciu, ktorá je viac otvorená novátorstvu. Veľmi dobre vraj na ňu zareagovali v Londýne, kde David a Adam nadviazali spoluprácu hneď s niekoľkými distribútormi a predajnými miestami, ako napríklad Whole Foods Market či Selfridges. Enormný záujem distribútorov v tomto roku hlási Ázia, konkrétne Južná Kórea a Japonsko, kde sa ich dokonca pýtali, či nevedia vyrobiť aj kávu červenú.