Bratislava 22. novembra (TASR) – Slováci, ktorí používajú internet, minú na vianočné darčeky v priemere 246 eur, Česi približne 270 eur. Oproti vlaňajšku, kedy priemerný Slovák aj Čech minuli na dary 300 eur, ide o viditeľné šetrenie. Vyplýva to z online prieskumu, ktorý na vzorke 2500 slovenských a 6500 českých respondentov urobila výskumná agentúra NMS Market Research v spolupráci s portálom Heureka.sk.
"Vianočný úver si tento rok plánujú zobrať 2 % opýtaných Slovákov. Požičať si chcú v priemere 540 eur," informoval riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský s tým, že v Čechách sa otázkou úveru zaoberá 1 % respondentov, pričom priemerná výška plánovanej pôžičky je približne 524 eur.
"Približne štvrtina užívateľov internetu plánuje nakupovať darčeky výlučne alebo skôr online než v kamenných predajniach," uviedol projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth. Hlavným dôvodom sú podľa neho nižšie ceny, pohodlie nakupovania, ako aj širší sortiment.
Nákupný poradca www.heureka.sk na jednom mieste porovnáva približne milión produktov z takmer 4500 slovenských internetových obchodov. Heureka.sk patrí do rodiny webov českej spoločnosti Miton Media, a.s., ktorá na Slovensku prevádzkuje aj portály www.kauf.sk a www.zoznamtovaru.sk.
Spoločnosť NMS Market Research je výskumná agentúra, ktorá od roku 1998 pomáha firmám na trhu zlepšovať zákaznícky servis, ponúkať lepšie produkty a získavať nových zákazníkov. Je členom medzinárodnej organizácie výskumných agentúr ESOMAR.