Predtým súťažné podklady odsúhlasil Útvar hodnoty za peniaze na Ministerstve financií SR. NDS do súťažných podkladov podľa jej vyjadrení zapracovala všetky pripomienky ÚVO, ktoré dostali počas prvej kontroly. “Po posúdení ex ante kontroly ÚVO a následne po schválení tejto tendrovej dokumentácie Ministerstvom dopravy a výstavby SR a riadiacim orgánom OPII NDS môže vyhlásiť súťaž na hlavnú trasu úseku,” dodala diaľničná spoločnosť.
Vyhlásenie tendra sa pritom predlžuje. Diaľničiari predtým predpokladali, že tender vo forme súťažného dialógu na dokončenie problematickej stavby D1 pri Žiline vyhlásia do konca minulého roka, potom na prelome rokov. Zároveň plánovali, že stavebné práce po ukončení tendra v závislosti od jeho priebehu sa začnú ešte v roku 2020, aby mohli byť hotové do konca roka 2023. Dostavba Višňového do tohto termínu je totiž podmienkou využitia peňazí zo zdrojov Európskej únie v rámci súčasného programového obdobia 2014 – 2020, s možnosťou dočerpania prostriedkov do roku 2023.
Práce na stavbe úseku D1 s tunelom Višňové sú podľa NDS zastavené od konca júna 2019, kedy zo staveniska odišiel bývalý zhotoviteľ, taliansko-slovenské združenie Salini Impregilo – Dúha. Príslušníci Národnej kriminálnej agentúry (NAKA) vlani 16. decembra v súvislosti s výstavbou úseku D1 s tunelom Višňové vykonávali v Prešovskom, Žilinskom a Bratislavskom kraji, vrátane sídla NDS, zaisťovaciu akciu s názvom Tunel. Polícia bližšie informácie k dôvodom akcie nezverejnila. NDS neodpovedala na otázku, či príčinou zásahu policajtov mohlo byť podozrenie z podvodu pri používaní lacnejšieho stavebného materiálu, ako zhotoviteľ fakturoval.