Bratislava 13. januára 2015 (TASR/HSP/Foto:TASR)
Na základe spolupráce sa prepojí stránka z dielne Profesie www.edujobs.sk s domovskou stránkou ministerstva školstva
Slovenské školy budú môcť hľadať nových zamestnancov pomocou bezplatnej inzercie na pracovnom portáli Profesia. Vyplýva to z dnes podpísaného Memoranda o spolupráci medzi Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR a prevádzkovateľom webu.
Na základe spolupráce sa prepojí stránka z dielne Profesie www.edujobs.sk s domovskou stránkou ministerstva školstva, ktorá dnes slúži ako hlavný zdroj informácií o nových pracovných pozíciách v školstve. Inzeráty škôl sa tak bezplatne objavia na stránke ministerstva, edujobs.sk, profesia.sk i ďalších partnerských weboch.
Ako povedal minister školstva Juraj Draxler, v tomto prípade ide o príjemný príklad verejno-súkromného partnerstva. “Je pre nás veľmi užitočné mať takýto nástroj, ktorý umožní mať prehľad o voľných pedagogických i podporných pozíciách v školstve v jednotlivých regiónoch Slovenska,” dodal Draxler.
Generálna riaditeľka spoločnosti Profesia Ivana Molnárová pripomenula, že stránka edujobs.sk od spustenia prevádzky v júni 2013 zverejnila 950 pracovných ponúk v školstve, na jednu ponuku reaguje v priemere 26 uchádzačov. Spoluprácou a prepojením portálov zverejňujúcich pracovné ponuky v školstve sa podľa Molnárovej vytvorí možnosť, aby si riaditelia škôl mohli svojich zamestnancov vyberať transparentne z najširšej možnej ponuky. “To bol aj cieľ, aby si riaditelia škôl mohli vybrať naozaj tých najkvalitnejších ľudí, pretože čím budú kvalitnejší učitelia a pracovníci v školstve, tým kvalitnejšie vzdelanie budú mať naše deti,” povedal Molnárová.
Minister školstva Juraj Draxler dodal, že spolupráca bude cenná aj pri dátovej analýze vzdelávacieho pracovného trhu a pre Inštitút vzdelávacej politiky. “Umožní nám to vidieť, ako sa vzdelávací pracovný trh správa a ako s ním môžeme v budúcnosti pracovať,” povedal Draxler.
Školy majú možnosť pridať voľné pracovné miesta priamo zo stránky www.minedu.sk.
ml