Bratislava 22. októbra (TASR) – Využiť sociálnu sieť a poukázať na to, ako aj malé veci môžu zlepšovať integráciu Rómov do majoritnej spoločnosti. To je cieľ súťaže "Make a Change" (Zmeň to) európskeho multimediálneho projektu RomaReact, do ktorého sa môžu zapojiť aj ľudia zo Slovenska.
RomaReact, celoeurópsky projekt mapujúci, rozvíjajúci a podporujúci inklúziu Rómov, inicioval súťaž, ktorá chce prostredníctvom Facebooku ukázať projekty a ľudí, starajúcich sa o rozvoj a pomoc rómskym komunitám. Záštitu nad súťažou prevzala Neelie Kroes, viceprezidentka Európskej komisie pre digitálnu agendu. Súťaží sa v dvoch kategóriách – krátke video a fotografia, ku ktorým musí byť pripojený stručný, vysvetľujúci text.
Ako sa píše na internetovej stránke RomaReact, predmetom videa, alebo fotografie môže byť inšpiratívna iniciatíva, zaujímavý príbeh, činnosť komunity, alebo aj konkrétna osoba. To všetko musí byť spojené s prácou v rómskych komunitách a aktivitami, ktoré pozitívne vplývajú na rozvoj rómskej menšiny.
Krátke video príbehy a fotografie musia zachytávať udalosti, ktoré sa stali medzi 15. októbrom a 15. novembrom 2012. Posledným dňom prihlásenia sa do súťaže je práve 15. november. Videá a príbehy je potrebné umiestniť na facebookovský profil RomaReact, prípadne prostredníctvom stránky www.romareact.org. Na tejto stránke možno nájsť aj detailné informácie.
Mená víťazov budú známe v pondelok 26. novembra 2012, v pondelok 10. decembra 2012 budú odmenení priamo v Bruseli. Víťazi oboch kategórií získajú 500 eur a výlet do Bruselu, kde sa budú mať možnosť stretnúť s ľuďmi, pracujúcimi na projekte RomaReact. Finančnou odmenou 250 a 100 eur budú odmenené aj druhé a tretie miesta v oboch kategóriách.