MÉDIÁ: Vlani odvysielali televízie v SR 5532 hodín reklamy

Bratislava 11. februára (TASR) – Slovenské televízne stanice odvysielali v roku 2013 viac ako 883.000 reklamných spotov v celkovej dĺžke 5532 hodín. Ak by si ich mal slovenský divák všetky pozrieť, trvalo by mu to 233,5 dňa, čo by znamenalo o 16 percent viac času ako rok predtým. K tomuto výsledku prispelo aj spustenie nových TV staníc Fooor a WAU v priebehu roka 2013, ktoré samotné odvysielali 462 hodín reklamy. Ak neberieme do úvahy reklamu na novovzniknutých staniciach Fooor a WAU, odvysielali existujúce stanice v porovnaní s predošlým rokom o 300 hodín reklamy viac, čo je nárast o šesť percent.

Podľa monitoringu TAS Slovakia preinvestovali zadávatelia v televíziách v roku 2013 viac ako 709 miliónov eur. Objem reklamných výdavkov sa tak medziročne zvýšil o 12 percent. Tento údaj vychádza z oficiálnych cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, barter či bonusy.

Priemerná dĺžka spotu bola 23 sekúnd, v roku 2012 to bolo 22 sekúnd. Najčastejšie vysielané boli tradične 30-sekundové spoty. Najviac spotov odvysielali monitorované celoštátne televízne stanice v stredu 27. novembra, spolu 3663 spotov. V tento deň v prime time vysielala verejnoprávna Jednotka zápas Ligy majstrov Bayer Leverkusen – Manchester United, Markíza ponúkla Modré z neba a JOJ-ka Panelák. Najviac reklám v jednom bloku – 30 spotov v celkovej dĺžke 12 minút – odvysielala TV JOJ v nedeľu 31. marca večer o 22.24 h počas filmu Avatar. Najviac divákov si pozrelo 20-sekundový spot Orange odvysielaný na Jednotke 12. mája o 20.21 h počas druhej tretiny zápasu Slovensko – Rusko na MS v ľadovom hokeji.

Najdrahší spot uplynulého roka odvysielala TV JOJ v nedeľu 13. októbra počas show Československo má talent o 21.53 h a bol to 45-sekundový spot na Nissan Note. Najviac peňazí do televíznej reklamy investovali zadávatelia, ktorí pôsobili v tých istých segmentoch trhu ako v roku 2012. Najviac sa investovalo do reklamy bánk a bankových produktov, vrátane stavebných sporiteľní. O priečku nižšie sú služby mobilných operátorov. Na treťom mieste sú lieky, ktoré si oproti roku 2012 vymenili pozíciu s kategóriou automotive. Automotive sa posunul na štvrté miesto a maloobchodné reťazce uzatvárajú TOP 5 kategórií. Podiel TOP 5 kategórií na celkových reklamných výdavkoch v televízii bol 47 percent.

Podľa súčtov stopáží odvysielaných reklamných spotov a sponzorských odkazov je poradie odvysielaného reklamného času v televíznych staniciach nasledovné: JOJ 26,7 %, Plus 20,3 %, Markíza 17,4 %, Doma 15,4 %, Wau 6,3 %, Ta3 5,4 %, Dajto 5,2 %, Fooor 2 %, Jednotka 0,8 %, Dvojka 0,4 %. Ako vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov, najväčším zadávateľom televíznej reklamy bol rovnako ako v predošlých rokoch Slovak Telekom.

Informácie poskytli Jana Tibenská a Jana Šuľová z TNS Slovakia.

Pošlite nám tip

Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

icon NAJČÍTANEJŠIE

iconNAJNOVŠIE

icon TOP ZA 7 DNÍ Z BLOGU

NAJNOVŠIA KARIKATÚRA

POČASIE NA DNES

icon FOTO DŇA