Kamenné obchody Apple Store sú predmetom závisti mnohých maloobchodníkov. Vo svojom segmente dosahujú najvyššie tržby na štvorcový meter, aj keď niektoré z nich po 15 rokoch fungovania stratili časť z “lesku”.
Apple totiž zaznamenal v 2. kvartáli tohto roka vôbec prvý pokles tržieb z predaja populárneho smartfónu iPhone. Dôvodom je čoraz nasýtenejší trh s tzv. inteligentnými telefónmi.
A tržby z regiónu tzv. väčšej Číny, do ktorého patria okrem Číny aj Hongkong aj Taiwan, sa 2. kvartáli finančného roka 2015/16 prepadli o 26 %. Apple však ešte v apríli uviedol, že dôvodom ich poklesu boli najmä slabšie príjmy z Hongkongu, kde situáciu komplikujú protivládne demonštrácie.
S myšlienkou otvoriť kamenné obchody prišiel pred 15 rokmi spoluzakladateľ spoločnosti Apple Steve Jobs. Jeho cieľom bolo poskytnúť lepšie služby a nadviazať užší kontakt s klientom, ako bežní maloobchodní predajcovia. A ukázalo sa, že to bol výborný nápad. Zákazníci sú spokojní s prvotriednymi službami, ktoré im ponúka špeciálne vyškolený personál. Z kamenných obchodov Apple sa tak stali stroje na výrobu peňazí.