“Často sa stáva, že sa človek v takýchto situáciách akosi pozabudne, preto si neuvedomí, že svojím hovorom môže vyrušovať druhých,” uviedol psychológ Miloš Poštek. “A možno to robí aj preto, že ho na to doteraz nikto neupozornil,” dodal.
Upozornil, že v takýchto prípadoch záleží na situácii. “Krátky telefonát, pri ktorom nezvyšujeme hlas, nie sme vulgárni alebo neprezradzujeme intímnosti zo svojho života nebude zrejme nikomu prekážať,” skonštatoval Poštek. “Rovnako budeme chápať aj to, ak sa telefonujúci snaží riešiť nejakú naozaj dôležitú až kritickú situáciu.”
Ak ale v prípade telefonátu nejde o niečo, čo si nevyhnutne vyžaduje komunikáciu a okamžité riešenie a jeho dĺžka, intenzita či hlasitosť pôsobí druhým nepríjemne, je podľa psychológa na mieste upozornenie. “Bez agresie či vulgárnosti slušne požiadať o to, aby telefonujúci stíšil hlas, či sa presunul do inej miestnosti,” uviedol Poštek.
ml