Washington 29. júla 2016 (HSP/Foto:TASR/AP-Mark Baker, file)
V piatok 23. 7. sa začalo verejne hovoriť, že rozhodujúcim faktorom pre MOV pri odstavovaní Ruska od olympijských hier sa môže stať rozhodnutie veľkých sponzorov, píšu americké USA Today.
Zástupca riaditeľa Inštitútu športového biznisu Kalifornskej univerzity Michael Colangelo vyzval sponzorov Olympiády – 2016, aby rýchlejšie prijali rozhodnutie o nepripustení Ruska na olympijské hry.
“Ak by sa sponzori postavili proti účasti Ruska, alebo ak by urobili oficiálne vyhlásenie o dopingovom škandále v Rusku, mohlo by to prinútiť MOV prijať rozhodnutie skôr.”
Rusko by mohlo prijať asymetrické riešenie. Ak Rusko nepripustia k olympijskému zápoleniu, tak biznis sponzorov tejto olympiády sa v Rusku skončí a v krajine sa spustí informačná kampaň na bojkot akejkoľvek produkcie týchto sponzorov.
Medzi sponzormi Olympijských hier 2016 sú: Visa, Coca-Cola, McDonald´s, Samsung a Procter&Gamble (kompletný zoznam sponzorov)
Bojkot produkcie týchto spoločností a taktiež zákaz na podnikanie v Rusku ochladí horúce hlavy. No a ak nie, tak nech sa západní podnikatelia prichystajú na straty, ktoré budú podstate vyššie, ako ich potenciálne príjmy z olympijskej reklamy.
Podľa topwar.ru, srspol.sk