Bratislava 26. januára 2021 (SITA/HSP/Foto:TASR/AP-Frank Rumpenhorst/dpa)
Napriek mnohým výzvam si IKEA Slovensko vo finančnom roku 2020 udržala stabilný hospodársky výsledok. Utŕžila 114,7 mil. eur, čo je v medziročnom porovnaní o 2 % menej. Informovala o tom v utorok manažérka komunikácie IKEA Slovensko Andrea Zererová. Podľa Finstatu klesli zisky spoločnosti medziročne o 4 % na 10,12 mil. eur
Finančný rok 2020, ktorý začínal 1. septembra 2019 a skončil 31. augusta 2020, poznamenala pandémia koronavírusu a s ním spojené zatvorenie obchodného domu IKEA Bratislava na 50 dní. „Tento rok nebol ľahký pre nikoho. Doteraz sme nikdy podobnú situáciu nezažili. V čase, keď bol náš obchodný dom v Bratislave zatvorený, náš online predaj však raketovo vyletel a v porovnaní s predchádzajúcim rokom vzrástol viac ako dvojnásobne,“ povedala generálna riaditeľka IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko Mounia El Hilali.
Pretože dopyt po online nakupovaní neustále rastie, IKEA plánuje investovať až 23 miliónov eur na uľahčenie nákupu svojim zákazníkom. Posilnená bude najmä efektívnejšia logistika a navýšenie kapacít online objednávok, ale aj otvorenie ďalšieho výdajného miesta pre zákazníkov v Nitrianskom kraji. V rámci dlhodobej vízie „Dobré pre ľudí a planétu“ IKEA spustí tento rok nové služby s dôrazom na udržateľnosť a investuje na Slovensku v nasledujúcich troch rokoch do udržateľných riešení 2 milióny eur.
Ingka Group je strategickým partnerom vo franšízovom systéme IKEA, ktorá prevádzkuje viac ako 374 obchodných domov IKEA v 30 krajinách. Do obchodných domov IKEA počas finančného roka 2020 zavítalo 706 miliónov ľudí a internetové stránky spoločnosti zaznamenali 3,6 miliardy návštev.