Bratislava 20. júla 2019 (SITA/HSP/Foto:TASR/AP-Patrick Semansky)
Elektronické obchodovanie (e-commerce) v budúcnosti významne ovplyvní to, ako budú spoločnosti formovať svoje transportné stratégie. Platí to najmä pre sektor pozemnej dopravy
Rast v tejto oblasti bude mať závažný dopad na služby v dodávateľskom reťazci podľa 65 percent respondentov prieskumu logistickej spoločnosti DHL Supply Chain pod názvom “Evolúcia transportnej logistiky: cesta vpred”. Európski zákazníci podľa spoločnosti vyhľadávajú komplexné riešenia s globálnym dosahom.
Prieskum ukázal, čo spoločnosti očakávajú od svojich poskytovateľov dopravných služieb v súčasnosti a budúcnosti. Firmy sú ovplyvnené mimoriadne vysokými očakávaniami služieb v oblasti e-commerce. Napríklad, dodanie v rovnaký alebo nasledujúci deň, variabilné možnosti doručenia k zákazníkovi, podrobný prehľad dodávok, ako aj flexibilné alebo bezplatné podmienky pre vratky a neustále dostupné skladové zásoby. Tieto služby sú čoraz náročnejšie.
Generálny riaditeľ DHL Supply Chain Nordics a vedúci transportu pre kontinentálnu Európu, Blízky východ a Afriku Paul Stone informoval, že ich európski zákazníci hľadajú prvotriedne služby týkajúce sa dodávok do koncového bodu, preto budú technológie kľúčovým prvkom tejto novej éry pozemnej dopravy. “Možnosti využitia umelej inteligencie a analýzy dát pri riadení objednávok a dopravných schém pre splnenie čoraz kompaktnejších a náročnejších očakávaní zákazníkov so zreteľom na optimalizáciu nákladov a služieb nie sú viac vnímané ako pridané benefity, ale ako nevyhnutné služby,” upozornil Stone.
Respondenti v USA podľa prieskumu očakávajú v období troch až piatich rokov pokles vplyvu elektronického obchodovania zo 63 % na 60 %, kým v Európe, na Blízkom východe, v Afrike, Ázii-Tichomorí a Latinskej Amerike počítajú s rastom zo 65 % na 69 %. “V Európe je transport nepochybne kritickým aspektom globálneho podnikateľského prostredia a naše zistenia naznačujú, že spoločnosti v rôznych sektoroch a na rôznych trhoch rozpoznávajú jeho strategickú hodnotu. Odráža sa to aj na tom, že vrcholoví manažéri našich zákazníkov sa čoraz viac zapájajú do diskusií o doprave,” uviedol Stone. Zákazníci podľa neho stále viac vyhľadávajú komplexné riešenia s globálnym dosahom, keďže dokážu vyriešiť širokú škálu dopravných problémov a požiadaviek. “V Európe sú pre našich zákazníkov čoraz dôležitejšie záväzky v oblasti životného prostredia,” dodal.
Spoločnosť DHL Supply Chain si objednala prieskum vo firme Lieberman Research Worldwide s cieľom identifikovať faktory, ktoré majú vplyv na pozemnú dopravu, a získať prehľad o tom, ako sa priemysel prispôsobuje novej hranici dostupných riešení. V prieskume sa zúčastnilo viac než dvesto odborníkov z oblasti dodávateľských reťazcov a operácií na celom svete v rôznych sektoroch, napríklad, automobilový a spotrebný priemysel, biologické vedy, technológie, strojárstvo a výroba.