Paríž 19. októbra (TASR) – Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour sa dohodol na predaji svojej siete obchodov v Kolumbii čílskej spoločnosti Cencosud za 2 miliardy eur.
Druhý najväčší maloobchodný reťazec na svete prevádzkuje v Kolumbii 72 hypermarketov a 20 ďalších obchodov. Ich ročný obrat, bez započítania tržieb z predaja pohonných hmôt, za 12 mesiacov do konca júla tohto roka dosiahol 1,5 miliardy eur.
Carrefour využije príjem z predaja kolumbijskej siete na zníženie hodnoty svojho čistého dlhu, ktorý na konci minulého roka dosiahol 6,9 miliardy eur, a na investície do už existujúcich predajní alebo na expanziu na rýchlo sa rozvíjajúce trhy.
Francúzsky reťazec sa postupne sťahuje z krajín, kde sa mu nedarí dosiahnuť alebo udržať si vedúcu pozíciu, a presúva sa na trhy, ktoré majú veľký potenciál, ako sú napríklad Čína a Brazília. Na ilustráciu, v Kolumbii mal Carrefour len 18-% zastúpenie na trhu. A pre slabé výsledky odchádza aj zo zadlženého Grécka.
Čílska spoločnosť Cencosud prevádzkuje sieť obchodov v domovskej krajine, a tiež v Brazílii, Peru a Argentíne, a od roku 2007 má predajne aj v Kolumbii.
Informovali o tom agentúry Reuters a internetový portál BBC.