Bratislava 10. júna 2018 (HSP/Sputnik/Foto:facebook)
Brutálny čin ktorého sa dopustil Juraj Hossu z Dunajskej Stredy, keď kopnutím do hlavy spôsobil Filipínskemu občanovi zranenia ktorým o niekoľko dní podľahol, nahneval všetkých ktorí sa o incidente dozvedeli. Našla sa však skupinka mimovládnych liberálov, ktorí tragédiu rovnako ako v prípade vraždy Kuciaka zneužili na šírenie svojej liberálnej demagógie. Vrcholný kúsok predviedol v komentári pre denník SME Michal Havran ml.
Keďže páchateľ nepochádzal ani z radov národovcov či kotlebovcov, snažil sa mu autor Michal Havran ml. našiť aspoň kresťanstvo. Skutok Juraja Hossu však na kresťansky spôsob života nepoukazuje, skôr naopak, vyzerá to na produkt liberalizmu, teda – ateistu posadnutého konzumom a svojim egom, čo preukázal aj fotením si obete, ako trofeje ktorú zdolal.
Autor sa chcel zrejme pokúsiť vytvoriť akýsi civilizačný konflikt medzi neprávom zveličovaným džihádom a naopak nedostatočne kritizovaným kresťanstvom, po ktorom je na Slovensku oveľa viac obetí ako po džihádistoch. Ak mala byť toto pointa, treba hneď povedať že mu nevyšla. Okrem toho že sú Filipíny rovnako kresťanskou krajinou ako Slovensko, tak aj pokus vykresliť Hossu ako kresťana, ktorého mohli ovplyvniť Kuffove kázne je žalostný. Hossu konal ako konal nie z dôvodu kresťanstva ale naopak z nedostatku kresťanskej výchovy, proti ktorej tu broja práve individuá ako Havran ml. a jemu podobní.
Havran sa však logikou nedal odradiť a vytvoril článok v ktorom:
Najprv pospomínal prípady, ktoré s vraždou Filipínca nemajú žiadny súvis
„Videl si Dana Tupého v parku, ako na ňom cvičia Výhrotky nože a pokerovaní pešiaci nazimafie doňho kopú a smejú sa“
„Videl si hovädá pri bare Mariatchi, ako kopú do žien, hovädá na štadiónoch, kam si prestal chodiť, pretože nechceš povzbudzovať pri nasypaných nacistoch, videl si, ako si dávajú kickbox do detí, najlepšie keď ležia, a videl si fotku Hossu, ako si vyložil, kresťanko, Slováčik, nohu na Henryho.“
Potom prišiel na pointu, že načo sa báť džihádistov, keď na Slovensku najviac vraždia pokrstení bieli heterosexuálni muži a tak najväčším nebezpečím sme si my sami
„Sami sme si najväčším nebezpečenstvom. Naše ženy a naše deti ako radi vravia tí, ktorí sa na Orave najviac boja vyšinutých džihádistov, nezabíjajú psychopati radikálneho islamu, ale psychopati zo slovenských rodín, pokrstení, birmovaní, komfirmovaní, čo dávajú na vitráže a na opravu strechy a svadby mávajú v katedrále a chodia po rozbitých cestách medzi Breznom a Telgártom. A máme už desiatky, možno stovky obetí, Sloveniek a Slovákov zavraždených Slovákmi, kamarátmi, susedmi, podnikateľmi, zamestnancami kartelov, ktoré sa svojim pôsobením nelíšia od teroristických organizácií. Pekní bieli heterosexuálni muži…“
No go zóny máme aj tak
Tu sa Havran snaží čitateľom podsunúť, že aj bez džihádistov máme na kresťanskom Slovensku ulice, kde je nebezpečné večer vyjsť. A máme to preto lebo sme prehrali boj s domácimi násilníkmi. Či to nebezpečie je spôsobené kresťanstvom, alebo práve naopak jeho absenciou, už nerozoberal.
„Verejnosť s násilím prehrala, sú štvrte kam nemôžete ísť, ale on to nevie pretože dvanásť rokov nebol na verejnosti a netuší aký je život, sú miesta, odkiaľ pred šiestou vypadnete, chodníky, ktorými nejdete.“
Do vraždy treba zakomponovať aj Smer
A tak sa dozviete, že Paškovci chodia v Košiciach do mesta nie preto, „aby sa s niekým stretli a dozvedeli sa niečo, čo ich poteší, ale aby na niekoho striehli, dobili ho, alebo ho zabili!“
A najlepšie na záver
“Slovensko sa zvlčilo. Je ich dosť veľa aby vám obťažovali frajerku, manželku, deti. Oni, synovia slovenskej dobrosrdečnosti a kresťanskej lásky, odchovaní na Kuffovom džiháde,“ zdôrazňuje Havran, aby bolo úplne jasné, kto je zodpovedný za vraždenie na Slovensku. Nie je to liberalizmus a egoizmus, ktorí zavádzajú takí ako Havran, ale práve naopak, sú to farári a kresťania, ktorí vychovávajú spoločnosť k nenávisti a násiliu.
Zaujímavú spojitosť medzi „kresťanom“ Hossuom a webom Hlavné správy našiel učiteľ Juraj Smatana: „A čo ku kresťanským hodnotám sa hlásiace pseudokresťanské HLAVNESPRAVY? Interupcie riešia niekoľkokrát do týždňa. Toto snáď nebol ľudský život, pán Sopko?“, pýta sa Smatana na svojom facebooku. Nie je síce jasné, čo týmto statusom Smatana myslel, lebo o smrti Filipínca od prvého dňa informujeme. Pravdepodobne ani o žiadnu pointu nešlo, len o vyvolanie ďalšej nenávisti, tak ako to cítiť zo všetkých statusov učiteľa Smatanu.
Ako si učiteľ Smatana predstavuje výchovu mládeže k láske a hodnotám vidíme na jeho ďalšom statuse: “To rasistické nasypané hovädo Henryho prenasledovalo, koplo mu do hlavy zozadu, keď už ležal na zemi, a na zabitom človeku si robilo selfíčka s nohou vyloženou ako na koristi. Keby niečo takéto spáchal nejaký cudzinec, tak by nášmu xenofóbnemu internetu utrhlo dekel.”
Takáto výchova k nenávisti je rozdielna len v tom, že je podnecovaná nenávisť k vlastným.