Viedeň 24. augusta (TASR) – Rakúski dopravcovia pociťujú ako veľké bremeno výdavky na cestné mýto, lebo výdavky spojené s ním nemôžu v celom rozsahu prenášať na svojich zákazníkov. V poslednom čase, informuje APA, čoraz dôraznejšie žiadajú, aby sa zvyšovanie mýta prestalo spájať s rastom ročnej inflácie spotrebiteľských cien.
Peter-Michael Tropper, hlavný predstaviteľ Odborného združenia nákladnej dopravy, pokladá takú každoročnú indexáciu ako vyjadrenie celkového zdražovania v Rakúsku, za "vedomé zvyšovanie cien". Mimochodom, Asfinag, prevádzkovateľ mýtneho systému v krajine, v posledných rokoch sústavne zvyšuje svoje príjmy.
Tropper pokladá podnikateľov v doprave znevýhodnených voči majiteľom osobných vozidiel. Za ročnú známku pre osobné auto sa platí 80,60 eura, čo je suma, ktorá sa musí zaplatiť za jednorazovú cestu nákladným autom z Grazu do Viedne. Nákladnými autami sa v Rakúsku najazdí ročne z celkového počtu dosiahnutých kilometrov dvojstopových vozidiel len 14 %. Avšak nákladné autá sú fakticky hlavnými financovateľmi budovania a údržby rakúskych dopravných tepien.
V budúcnosti by však mali podliehať inflačnej indexácii aj diaľničné známky pre osobné autá. Na budúci rok zdražejú o 2,10 eura na 82,70 eura.