Praha 19. septembra 2017 (HSP/Foto: TASR/AP- Seth Perlman, File)
Doteraz sa pre sladenie citrónovej limonády 7Up určenej pre Slovensko, Česko, Poľsko a Maďarsko používal fruktózovo-glukózový sirup, čo bol jeden z príkladov „dvojakej kvality potravín“ pre západnú a východnú Európu. Nastáva však zmena
Spoločnosť PepsiCo už aj pre tieto krajiny začína používať cukor, na ktorý predtým prešla aj pri svojom hlavnom nápoji Pepsi. Ďalším sladidlom v nápoji 7Up bude popri cukre stévia. Cenu nápoja by zmena receptúry nemala ovplyvniť, informuje ČTK.
“V krajinách západnej Európy sa receptúra s cukrom pre 7Up už používa. Prechodom na cukor sa 7Up svojím zložením nielen v Česku, ale aj v Poľsku, Maďarsku a na Slovensku približuje európskemu trhu s tým, že nápoj sa v jednotlivých krajinách Európy môže mierne líšiť obsahom kalórií. Rovnako ako pri Pepsi vyrábanej v Česku je cukor v 7Up vyrábaný z cukrovej repy vypestovanej na českých poliach,” uviedla spoločnosť, ktorá svoje limonády napĺňa v Prahe a slovenské distribučné centrum má v Malackách.
Keď sa cukor začal v minulom roku dávať do hlavného nápoja Pepsi, podľa generálneho riaditeľa PepsiCo ČR Josefa Neumanna “predaje Pepsi za prvý polrok 2017 narástli oproti rovnakému obdobiu vlaňajška o 4,5% a podiel z celkového predaného objemu kolových nápojov na českom trhu predstavoval takmer 20%”.
Ešte predvlani v júli bola Pepsi kritizovaná, že nápoje určené pre Slovensko či Česko sladí sirupom a nie cukrom, ako to býva napríklad v Nemecku. Firma vtedy tvrdila, že si to prajú zákazníci. Česká europoslankyňa Olga Sehnalová však namietala: “Chuťové a cenové preferencie by nemali byť všeobecne používaný argument pre rozdiely v prípade značkových výrobkov, ktoré sa prezentujú rovnakým marketingom.”
PepsiCo dúfa, že sa jej prechodom na cukor pri 7Up podarí zvýšiť podiel na trhu, kde jej konkuruje v oblasti sladených nápojov hlavne Coca-Cola,ktorá vo svojom citrónovom nápoji Sprite používa fruktózovo-glukózový sirup.