Kňaz tetovanie zverejnil na sociálnej sieti s komentárom, že ho plánoval už pred piatimi rokmi, keď pôsobil ešte ako kaplán v Prievidzi. Jeho chrbát sa stal miestom pre Žalm 23 v pôvodnom hebrejskom znení:
“I keby som mal ísť tmavou dolinou, nebudem sa báť zlého, lebo ty si so mnou.”
Na tetovanie osoby kňaza ako morálnej autority a vzoru reagovalo viacero ľudí:
“Veľadôstojný pán, Božie slovo – aj žalm 23 vytetovať priamo do srdca, nie na kožu. Je to pre svet čitateľnejšie ako kerka na chrbte. Veľké sklamanie,” vyjadrila sa Mária.
Ako píše Nový čas, veriacim z farnosti tetovanie neprekáža. Jedna z nich Iveta tvrdí, že Michal Lajcha je “obľúbený kňaz, dobrý športovec a ide príkladom”, ale ak už sa rozhodol pre tetovanie, nemusel ho zverejniť na svojej stránke, keďže ho bežne nevidieť.
K tetovaniu sa pre menovaný portál vyjadril samotný kňaz: “Prečo práve žalm 23? Sprevádza ma celý môj život a páči sa mi. Čakal som takúto debatu, keďže som katolícky kňaz a na stránke mám viac ako dvetisíc priateľov. Je to teda veľmi široká a pestrá vzorka ľudí, sú tam liberáli, konzervatívci, veriaci, ale aj neveriaci. Každý má svoj názor. Som však za to, že diskusia nás posúva ďalej.”
Svoje stanovisko zverejnil aj hovorca Konferencie biskupov Slovenska Martin Kramara, podľa ktorého “vhodnosť či nevhodnosť tetovania závisí od okolností, podoby a motivácie, ako napríklad tradičný kríž v koptskej cirkvi môže byť odvážnym prihlásením sa ku kresťanskej identite”, ale zároveň dodáva, že “sú aj také, ktoré skôr vyvolávajú otázky”. Človek by si mal totiž dvakrát rozmyslieť, či potetovať vlastné telo, ktoré je “dielom Stvoriteľa” a tiež napríklad aj zo zdravotnej stránky. “Treba to veľmi dobre zvážiť a nepodliehať len módnym výstrelkom,” dodáva.
Teda sú tetovania, ktoré samé o sebe nemusia byť zlé, no kresťania by sa im predsalen mali vyhýbať. Pripomína to aj biblická kniha Levitikus v 19. kapitole: „Nevypaľujte (netetujte) si nijaké znamenia!“ Je správne chápať aj kontext v Biblii a tá spomenutým zákazom hovorí o tom, že nemali by sme si robiť znaky na tele, ktoré následne osobe dávajú istú identitu – v zmysle príslušnosti kmeňu alebo čokoľvek v rituálnom zmysle. Tento príkaz sa teda vzťahoval na židov, aby tieto veci nerobili. Posolstvom tohto príkazu pre kresťana v dnešnej dobe je, že nemá kmeňovú identitu, lebo jeho identitou je to, že je súčasťou Božieho ľudu. Tetovanie podľa niektorých interpretov Biblie znamená, že človek je zasvätený sám sebe a svojmu telu. Niektorí dokonca hovoria, že tetovanie sú “znakmi smrti” a identita kresťana má spočívať v Bohu, ktorý je živý.