21. februára 2018 (HSP/Foto:TASR-Pavel Neubauer)
Americká univerzitná profesorka tvrdil, že vyučovanie matematiky “zachováva nerealizované privilégium bielych”. Matematika podľa nej odjakživa podnecovala diskrimináciu najmä na rasovej báze. Informuje The independent.
Pedagogička Rochelle Gutierrez z University of Illinois vyzvala svojich kolegov, aby si uvedomili “politiku, ktorú spôsobuje matematika” v novej publikácii pre učiteľov. Tvrdí, že matematika je doménou bielej rasy.
V práci “Podpora budovania vedeckých metód v matematike”, Gutierrezá argumentuje Pythagorovou vetou a Pi, čo má potvrdzovať, že matematika bola založená Grékmi a Európami. “Na mnohých úrovniach vnímam predsudok, že matematika je pre bielych. Ten, kto je úspešný v matematike, kto je vnímaný ako súčasť vedeckej matematickej komunity, je všeobecne považovaný za belocha,” napísala profesorka podľa časopisu Campus Reform. “Naozaj sme inteligentní len preto, že robíme matematiku?” dodala.
Domnieva sa, že zameranie spoločnosti na matematiku ako kľúčovú zručnosť môže podporovať diskrimináciu menšín. “Ak sa človek nepovažuje za matematika, vždy bude cítiť podradnosť,” napísala. Gutierrezová uviedla, že vedomosti sú “relačné” a musí sa s nimi zaobchádzať tak, že: “Veci nemôžu byť objektívne známe, musia byť známe subjektívne.” Znalosť matematiky podľa nej nie je automaticky synonymom inteligencie. Profesorka zdôrazňuje, že problém môžu vyriešiť učitelia, ktorí u žiakov vybudujú lepšie všeobecné porozumenie.