SR sa nachádza podľa neho v malom priestore, s 5 miliónmi obyvateľov a s takou polohou, že jej obyvatelia z 50 % jej územia sú schopní do vzdialenosti 50 km ísť si nakúpiť do zahraničia. “Máme teda obmedzené exportné možnosti a preto otázka podielu slovenských výrobkov na pultoch obchodov v SR je pre slovenských potravinárov kardinálna, je to pre nás existenčná otázka,” zdôraznil.
“Kladieme preto dôraz na zvyšovanie podielu slovenských potravín v obchodoch v SR na pulte, nie na tržbách obchodu. Nie je to teda o rozhodnutí zákazníka, či si kúpi slovenský alebo zahraničný výrobok. Je to najmä o rozhodnutí obchodníka, aký podiel slovenským potravinám vyčlení na svojom pulte. Každý obchodník má totiž nejakú politiku výberu potravín,” dodal.
Potravinárska komora Slovenska je záujmovým združením právnických osôb založeným potravinárskymi firmami pôsobiacimi na Slovensku s cieľom spolupracovať pri obhajovaní spoločných záujmov potravinárskeho priemyslu na úrovni štátnych a mimovládnych inštitúcií.