Svet 21. februára 2018 (HSP/Foto:unilever.sk)
Nadnárodná spoločnosť Unilever, ktorá patrí k najväčším svetovým inzerentom na sociálnych sieťach, pohrozila serverom Facebook a YouTube, že na nich nebude propagovať svoje výrobky, keď nezabezpečia zastavenie šírenia fake news, nenávisti, sexizmu. Ide tak o jeden z prvých prípadov, keď samotní inzerenti dbajú na čistotu obsahu internetových médií a robia to verejne. Informuje o tom BBC.
Podľa vyjadrenia britsko-holandskej korporácie Unilever, “fake news, rasizmus, sexizmus šírenie nenávistných a toxických príspevkov zameraných na deti sú v súčasnosti bežné na internete, ktorý sa ocitol milión míľ od miesta, v porovnaní s tým, čo sme pred rokmi očakávali,” vyhlásil minulý týždeň šéf marketingu v Unilever Keith Weed. “Nemôžeme podporovať digitálne štruktúry, ktoré sú momentálne len o niečo málo transparentnejšie ako bahno,” dodal Weed. Spoločnosť kritizuje najmä nedostatok kontroly nad obsahom, ktorý mieri k spotrebiteľom prostredníctvom dvoch internetových gigantov Facebook a Google.
Obchodná spoločnosť Unilever tak robí verejne asi ako prvá, no nie je v tomto svojom úsilí sama. Mnohé firmy nezadávajú inzerciu na webové stránky, ktorých obsah ich nevyhovuje, pričom nemusí byť vôbec nepravdivý. Stránky, ktorých obsah nadnárodným spoločnostiam nevyhovuje sú označované ako fake news a firmy z nich stiahnu reklamu, aby ich tak ekonomicky poškodili, respektíve nepodporovali svojimi peniazmi názory, ktoré im nevyhovujú.
Veľké internetové spoločnosti sa pravdepodobne výzvami Unileveru budú zaoberať, keďže hovorca potvrdil, že reálne uvažujú o zrušení svojich reklamných kampaní na týchto serveroch. Hovorca spoločnosti Unilever, uviedol, že ako jeden z najväčších globálnych inzerentov nemôžu tolerovať prostredie, kde spotrebitelia neveria tomu, čo vidia na internete.“
Unilever ako materská spoločnosť značiek Dove, Hellmann’s, Domestos, Lipton, Knorr albo Algida, je jedným z popredných svetových zadávateľov inzercie s celkovým ročným rozpočtom na reklamu na úrovni osem miliárd eur, pričom štvrtina z toho smeruje na digitálne platformy ako Facebook a Google.
Podľa BBC sa firma Unilever vlani dostala do ekonomických problémov. Snaží sa tak zvýšiť ziskovosť a urýchliť rast. V rovnakom roku spoločnosť odmietola prevzatie od americkej potravinárskej skupiny Kraft Heinz, ktorá za Unilever ponúkala 143 miliárd dolárov.