Bratislava 25. júna 2021 (HSP/Foto:Pixabay, Facebook)
Aktivisti zistili, že Ministerstvo zdravotníctva uzatvorilo v máji zmluvy s médiami vo výške jeden a pol milióna eur. Za tie peniaze sa vysiela reklama na očkovanie proti Covidu-19
Nezávislá občianska iniciatíva Nespokojný občan – slobodné spravodajstvo, združujúca blogerov a spisovateľov, upozornila na fakt, že Ministerstvo zdravotníctva SR v máji tohto roka uzatvorilo s mainstreamovými médiami na Slovensku zmluvy o propagácii očkovania proti ochoreniu COVID-19 vo výške spolu 1 495 514,76 eur (píšeme o tom aj tu).
Pozreli sme sa na Centrálny register zmlúv (viď tu) a zistili sme, že medzi zmluvami, ktoré Ministerstvo zdravotníctva v máji uzatvorilo, boli aj tieto:
– Markíza Slovakia, spol. s r. o. (zmluva vo výške 900 000,00 eur viď tu: https://crz.gov.sk/data/att/2872965.pdf )
– Media RTVS, s.r.o. (zmluva vo výške 321 115,80 eur viď tu: https://crz.gov.sk/data/att/2872847.pdf )
– Media RTVS, s.r.o. (zmluva vo výške 105 600,00 eur viď tu: https://crz.gov.sk/data/att/2872781.pdf )
– Ringier Axel Springer SK, a.s. (zmluva vo výške 79 999,20 eur viď tu: https://crz.gov.sk/data/att/2872929.pdf )
– Zoznam, s.r.o. (zmluva vo výške 52 799,76 eur viď tu: https://crz.gov.sk/data/att/2873021.pdf )
– Petit Press, a.s. (zmluva vo výške 36 000,00 eur viď tu: https://crz.gov.sk/data/att/2886448.pdf )
Všetky uvedené zmluvy majú ako predmet zmluvy uvedené „opakované odvysielanie propagačných spotov v požadovanom 30-sekundovom zvukovo-obrazovom formáte“. Ide len o sumy za mesiac máj – teda len za tento jeden mesiac zaplatilo Ministerstvo zdravotníctva za reklamu mainstreamovým médiám takmer jeden a pol milióna eur z peňazí, ktoré boli vybrané od daňových poplatníkov na chudorľavý rezort zdravotníctva.
Pri takomto korumpovaní médií zo strany štátu sa nedá predpokladať, že by tieto na jednej strane vysielali reklamu na podporu očkovania za státisíce eur a následne v svojich článkoch alebo reportážach upozorňovali na jeho rizika. Ľudia, ktorí sledujú tieto média sa tak dozvedia na túto životne dôležitú tému iba jednostranný, štátom objednaný obsah. Tieto média tak neplnia svoju základnú funkciu. Naopak, manipulujú a jednostranne zavádzajú občanov. Ohrozujú ich zdravie a životy.
A účel tejto mediálnej kampane? Presviedčať ľudí, aby sa išli dať očkovať proti ochoreniu Covid-19 vakcínami, ktoré neprešli štandardným vývojom, a ktorých používanie je stále v podstate experimentom – to o vakcínach, ktoré sú v súčasnosti na trhu, prezradil aj popredný odborník vlády na pandémiu Covid-19 profesor Vladimír Krčméry.
Krčméry pred časom povedal: „My nechceme očkovať deti, myslím, do 18 rokov, z toho dôvodu, že u detí sa nesmie robiť klinická štúdia.” (Viď tu).
Lenže klinická štúdia slúži na vyskúšanie lieku alebo prostriedku zdravotnej techniky, účastnia sa jej dobrovoľníci a jej cieľom je získať údaje o účinnosti a bezpečnosti liečby – inými slovami, ak sme účastníkmi klinickej štúdie, tak to znamená, že sme účastníkmi pokusu. Krčméry tak priamo na kamery prezradil verejné tajomstvo: že všetci očkovaní sú v podstate pokusnými králikmi. Medzičasom sa však už očkujú aj deti – že by už bola klinická štúdia hotová?
Ten istý Krčméry najnovšie potvrdil informácie, že vo Veľkej Británii až polovica všetkých úmrtí na koronavírus sú zaočkovaní ľudia. Píšeme o tom tu.
S vyššieuvedenými informáciami samozrejme iba celkom voľne, ak vôbec, súvisia informácie o tom, že farmaceutické spoločnosti, ktoré vyrábajú vakcíny proti ochoreniu Covid-19, zaznamenávajú v súčasnosti rekordné zisky. Britsko-švédska farmaceutická spoločnosť AstraZeneca v prvom štvrťroku v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2020 zvýšila čistý zisk na dvojnásobok (1,56 miliardy USD, teda 1,29 miliardy eur), nemecká spoločnosť BioNTech (výrobca vakcíny Pfizer) zaznamenala v prvom štvrťroku čistý zisk 1,13 miliardy eur, hoci vlani zaznamenala za rovnaké obdobie stratu, spoločnosť Moderna, ktorá tiež bola vlani v prvom štvrťroku stratová, za rovnaké obdobie roka 2021 zaznamenala zisk 1,2 miliardy USD.
Ivan Lehotský