Praha 16. januára 2020 (HSP/Sputnik/Foto:TASR/AP- Petr David Josek)
Mestská časť Praha 3 predstavila svoju novú vizuálnu identitu. Víťazom dizajnérskej súťaže organizovanej odbornou organizáciou CZECHDESIGN sa stali Jakub Vaněk a Barbora Micajová z Jakub Vaněk Studio. Nové logo sa však nepáči všetkým, a tak na internete zaznela kritika
Na facebookovom profile Prahy 3, rovnako ako na profile Informační centrum Praha 3, sa objavili informácie k novému logu.
Na jednom z profilov uverejnili video, v ktorom víťazi súťaže Jakub Vaněk a Barbora Micajová z Jakub Vaněk Studio práve predstavili novú vizuálnu identitu Prahy 3. “Máme veľkú radosť, že autormi sú mladí ľudia, ktorí majú evidentný vzťah k našej mestskej časti. Vypočujte si, čo o svojej práci sami hovoria,” uvádza sa v popise pri videu.
Na ďalšom profile potom predstavili, ako vyzerá samotné logo i jednotlivé produkty s týmto logom.
Návrh je svieži a zapamätateľný
Je vidieť, že návrh pracuje so symbolom “trojky“ v originálnom a súčasnom poňatí. Na stránkach Czechdesign.cz sa potom uvádza, čo porota, ktorá rozhodovala o víťazovi, ocenila najviac.
“Porota na víťaznom návrhu ocenila predovšetkým premyslený a kvalitne spracovaný koncept, ktorý svojím tvorivým poňatím umožňuje neobmedzený rozvoj nápadov a prácu s humorom, ktorý štýlu dodáva hravý nádych,“ píše sa na stránkach.
Okrem toho sa podľa člena poroty, grafického dizajnéra Petra Babáka, autorom návrhov podarilo prekročiť mantinely formálneho spracovania značky a ponúka veľký potenciál pre ďalší rozvoj komunikácie. “Jednoduché a dobre pochopiteľné, ľahko čitateľné a zapamätateľné logo je pozitívom a svojím poňatím predstavuje širokú škálu podôb,“ myslí si Babák, ktorý je zároveň pedagógom na VŠUP.
Podľa poroty je navyše daný návrh vo sviežom a zapamätateľnom štýle, čo ponúka možnosť ďalšej práce s týmto nápadom. Sám autor navyše uvádza, že pri tvorbe kladli dôraz na uvoľnený, ľudský a jednoduchý vizuálny štýl.
“Taký, aby si ho obyvatelia Prahy 3 osvojili a ďalej si žil svojím životom. Dnešná podoba Prahy 3 poskytuje rozmanitú škálu miest pre stretávanie, ktoré posúvajú život do ulíc. Identitu sme teda založili na miestach stretávania a medziľudských vzťahoch,” podotkol Jakub Vaněk.
Kritika vizuálnej identity a posmech
Nie však každého toto nové logo a oslavné reakcie umelcov nadchlo. Na internete sa okamžite našli jedinci, ktorí vizuálnu identitu Prahy 3 začali kritizovať a z nového návrhu si uťahovali.
“Vľavo: Nové logo Prahy 3 za 350 tisíc. Vpravo: Môj protinávrh, ktorý poskytujem zdarma,” napísal na Facebooku riaditeľ redakcie portálu ParlamentniListy.cz Jaroslav Polanský a svoj názor doložil všehovoriacimi obrázkami.
Nové logo nezožalo úspech ani u moderátora a dramaturga Čestmira Strakatého. Ten vec okomentoval nasledovne: “Toto nie je vtip. To je nové logo Prahy 3 alebo tri lajny v žižkovských baroch. Inšpirácia čisto náhodná.“
V neposlednom rade sa k vizuálnej podobe vyjadril blogger František Kubásek.
“Toto je môj protest proti novému logu mojej obľúbenej Prahy 3, kde som strávil väčšinu života. Logo bez vagíny stálo 500 000,–. Toto je upgrade zdarma. Poplatok inkasujú Tri sestry,” uviedol.