Štúdio Kostack pri vypracovaní trojrozmerného modelu vychádzalo z pôvodného návrhu stavby, fotografií zrúteného mosta a satelitných záberov zhlukov trosiek. Animácia postupne ukazuje štyri varianty, ako mohlo teoreticky prebiehať zrútenie štruktúry Morandiho mosta, keby praskol jeden zo zväzkov nosných lán. Piatou prezentovanou variantou je preťaženie mosta. Uviedol portál Echo24.
Talianske úrady vyšetrujú, čo zapríčinilo tragický pád mosta. Vláda otvorene obviňuje prevádzkovateľa komunikácie, spoločnosť Autostrade per l’Italia, že nedostatočne investovala do údržby. Ministerstvo dopravy navrhlo, aby firma financovala výstavbu nového mosta, ale jeho stavbu nechá na vláde. Kabinet zvažuje, že stavbu zadá štátom kontrolovanej spoločnosti Fincatieri.
Spoločnosť Autostrade per l’Italia už vyčlenila 500 miliónov eur na stavbu, odškodnenie pozostalých a ľudí, ktorí kvôli zrúteniu konštrukcie na obytné bloky prišli o strechu nad hlavou.
Ruiny mosta by sa mali začať búrať do konca septembra. Východnú časť majú zničiť rýchlejšie, pomocou výbušnín, zatiaľ čo západná časť bude rozobratá mechanickými prostriedkami kus po kuse, čo zaberie asi 20 dní, uviedol guvernér regiónu Ligúria Giovanni Toti.
Janovský rodák, renomovaný architekt Renzo Piano, ktorý sa podieľal okrem iného na návrhu parížskeho múzea Centre Pompidou, ponúkol svoju pomoc pri budovaní nového mosta v Janove a už predložil návrh. Na jeho náčrtoch bude vozovka umiestnená na pilieroch v tvare lodnej provy. Ďalším podstatným rysom jeho návrhu je 43 vysokých stožiarov – za každú obeť jeden, ktorých nočné osvetlenie sa bude podobať plachtám, uviedol to denník Corriere della Sera.