Vlaková doprava medzi viacerými stanicami v Bratislave bola pre poruchu trakčného vedenia niekoľko hodín prerušená. Vlaky mali výrazné meškania. Doprava bola prerušená od štvrtka 20.15 h medzi hlavnou stanicou, Račou a Vajnormi. Táto výluka sa dotkla 18 vlakov, informovala TASR hovorkyňa Železníc SR (ŽSR) Martina Pavliková.
“Večer o 20.10 h medzinárodný vlak EC270 strhol na druhej traťovej koľaji v úseku odbočka Močiar – Bratislava hlavná stanica trakčné vedenie, pričom došlo k roztrhnutiu dvoch smerových lán na prvej a druhej traťovej koľaji,” uviedla Pavliková.
ŽSR podľa jej slov okamžite nasadili svojich zamestnancov a techniku na odstránenie poruchy. “Železničná doprava bola v úseku odbočka Močiar – Bratislava hlavná stanica prerušená do 4.50 h a v odbočke Vinohrady do 6.10 h,” doplnila hovorkyňa.
Niektoré vlaky mali meškanie viac ako tri až päť hodín. “Sme tu štyri hodiny. Máme informáciu, že má pre nás prísť rušeň a odtiahnuť nás späť na Hlavnú stanicu, ale nevieme, kedy to bude. Spočiatku, keď sme zastavili, tak sme nevedeli, čo sa deje, potom sme sa dozvedeli od sprievodkyne, že padlo vedenie,” povedala pre TASR jedna z cestujúcich, ktorí uviazli vo vlaku.
Vo vlaku podľa jej slov čakali bez vody a po tme, keďže vypli elektrinu. Niektorí ľudia mali na vlastné riziko odísť po koľajniciach.
ZSSK sa ospravedlňuje za situáciu po páde trakčného vedenia, cestujúcich odškodní
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa cez svojho hovorcu Tomáša Kováča ospravedlnila za situáciu, ktorá vznikla po štvrtkovej poruche trakčného vedenia. Viacero vlakov malo veľké meškanie a cestujúci sa sťažovali na nedostatok informácií, zamknuté toalety a tmu. “Vzhľadom na veľký počet vlakov, ktorých sa pád trakčného vedenia dotkol, nebolo možné poskytnúť potrebný a adekvátny komfort všetkým cestujúcim,” priznal hovorca. Pasažieri majú podľa jeho slov nárok na odškodnenie.
“V dôsledku udalosti bolo zmeškaných 17 vlakov kategórií Os, R, RR, IC a EC, šesť osobných vlakov bolo odrieknutých, 16 vlakov kategórií Os, R, RR a IC bolo odklonom vedených cez stanice Bratislava-Nové Mesto a Bratislava predmestie,” priblížil Kováč. Keďže padlo vedenie, nefungovalo ani elektrické napájanie vlakov. “Súčasne sa znefunkčnili všetky systémy závislé od energie, teda osvetlenie, klimatizácia či toalety,” vysvetlil. Vodu podľa neho sprievodcovia poskytovali v množstve, v akom bola k dispozícii vo vlaku.
Napriek problémom sa ZSSK podľa slov hovorcu snažila cestujúcim vyjsť v maximálnej miere v ústrety. “V prípade zákazníkov z vlaku IC 524, ktorí plánovali cestu do Viedne s prestupom na REX 2539, sme pre viacerých zabezpečili presun taxíkom z Rače na viedenské letisko Schwechat. Mnohí cestujúci využili aj trasy odklonom, ďalší zasa prestup v staniciach, v ktorých viacero spojov zastavilo mimoriadne, napríklad v stanici Bratislava predmestie,” uviedol Kováč.
“Po každej mimoriadnej udalosti prebieha riadne vyšetrovanie, ako k nej došlo a či boli prijaté všetky príslušné opatrenia. V prípade, že išlo o zlyhanie jednotlivca, budú vyvodené dôsledky,” konštatoval hovorca. Odškodnenie cestujúci dostanú podľa toho, akým vlakom cestovali. Informácie nájdu na webovej stránke spoločnosti, obrátiť sa môžu aj na kontaktné centrum.