Stará Bystrica 30. júna (TASR) – Dvadsaťkilometrová cyklotrasa z Novej Bystrice do Krásna nad Kysucou, ktorá je postavená na trase bývalej kysucko-oravskej úzkokoľajnej lesnej železnice, je podľa starostu Starej Bystrice Jána Podmanického výborným doplnkom pre aktívny turizmus.
Cyklotrasa, ktorá ide cez Krásno nad Kysucou, Zborov nad Bystricou, Klubinu, Radôstku, Starú Bystricu a Novú Bystricu, slúži od jari do jesenne na bicyklovanie a korčuľovanie, v zime na celej trase udržiavajú bežeckú stopu. „Je vybudovaná popri rieke Bystrica v samostatnom telese mimo štátnych ciest. Takže je veľmi vhodná pre rodiny s deťmi. Na cyklotrasu sa napája množstvo ďalších značených cyklotrás po jestvujúcich miestnych lesných a poľných komunikáciách. A rovnako množstvo peších turistických trás, ktoré umožnia turistom spoznať krásy regiónu s výhľadom na Malú Fatru, v prípade dobrej viditeľnosti aj na Vysoké Tatry,“ povedal Podmanický.
Upozornil na turistický chodník z Veľkej Rače do Starej Bystrice, ktorého väčšia časť vedie po hrebeni na hranici medzi Slovenskom a Poľskom. „Sú to tiež veľmi pekné výhľady. V Starej Bystrici je možnosť vystúpiť na rozhľadňu a pozrieť sa na údolie Bystrickej doliny. Rovnako navštíviť miestnu mini-zoologickú záhradu, v ktorej sú nové atrakcie. Napríklad koníky pre deti. Okrem toho ponúkajú miestni podnikatelia aj vyhliadkovú jazdu na koči ťahanom koňmi. Návštevníkov pozývame tiež na prehliadku Slovenského orloja a zrekonštruovaného Rínku sv. Michala Archanjela. Ponuka služieb pre turistov v Bystrickej doline sa z roka na rok zlepšuje. Treba spomenúť Múzeum kysuckej dediny vo Vychylovke, kde vyrástla nová stanica pre návštevníkov a úzkokoľajnou železničkou prepojili Kysuce s Oravou,“ uviedol Podmanický.
Mikroregión Bystrická dolina začal stavať cyklotrasu v auguste 2011 prostredníctvom cezhraničného projektu „Zlepšenie dopravnej dostupnosti na poľsko-slovenskom pohraničí“ z Programu cezhraničnej spolupráce Poľsko-Slovenská republika 2007-2013. „Na projekt sme získali 4 milióny eur, pričom 3 milióny eur sa preinvestovali na slovenskej strane. Cyklotrasa je postavená v samostatnom telese po trase bývalej úzkokoľajnej lesnej železnice z Kysúc na Oravu. Pretože je na Slovensku veľký problém s vysporiadaním pozemkov, práve to nám umožnilo, aby sme po trase železnice vybudovali cyklotrasu,“ dodal starosta Starej Bystrice.
UPOZORNENIE: TASR ponúka k správe zvukový záznam.