Hant súťaž vyhral s najnižšou cenovou ponukou a cestu už rok stavia za cenu 32 miliónov eur. Druhý v tendri skončil Doprastav, ktorý však namietal zmenu technických parametrov počas súťaže či zneužívanie referencií Hantu. V súčasnosti sa obe firmy k verdiktu súdu nevyjadrujú.
Rozhodnutie krajského súdu ešte nie je právoplatné a ÚVO sa voči nemu môže odvolať. Či tak spraví hovorca úradu Ján Mažgút nespresnil. “Po jeho doručení, respektíve analýze a oboznámení sa s jeho obsahom, bude možné poskytnúť bližšie informácie,” reagoval na verdikt súdu. Rezort dopravy, ktorý zmluvu podpisoval, rozsudok nekomentuje.
Podľa dopravných odborníkov takéto rozhodnutie súdu môže ohroziť čerpanie eurofondov, z ktorých štát cestu buduje. “Jednoznačne to môže ohroziť eurofondy. Je to totiž podobný prípad, ako sa stal pri úseku Zlatovce – Trenčianska Teplá,” konštatoval pre HN analytik Výskumného ústavu dopravného v Žiline Pavol Kajánek.
zf