Bratislava 21. augusta 2023 (HSP/Facebook/Foto:Facebook)
Ján Mažgút sa najnovšie venuje Michale Kozákovej, ktorá pre vážne podozrenia musela odstúpiť z postu šéfky spoločnosti Metro Bratislava. Okrem iného, tomu ako sa jej počas jedného mesiaca podarilo najazdiť viac ako 3-tisíc kilometrov služobným autom. Zároveň upozorňuje ako sa Progresívne Slovensko, ešte pred voľbami, pomaly, ale iste udomácňuje v štátnej správe
Mažgút vychádzal zo správy kontroly ohľadom mestskej spoločnosti Metro.
„Za obdobie účinnosti zmluvy s Ing. arch. Michalou Kozákovou predložená kniha jázd vykazuje závažné nedostatky. Nie je z nej možné identifikovať, kedy, kam a za akým účelom bolo predmetné vozidlo využívané,“ uvádza kontrolórka. Reč je o vozidle, ktoré mala ako predsedníčka pridelené na služobné a súkromné účely. Len v auguste 2022 ním najazdila 2236 kilometrov v meste a 1000 kilometrov mimo mesta.
Hovorca strany Smer si to potom sám vyskúšal v uliciach Bratislavy. “Odhodlal som sa vyskúšať ako sa dá v priebehu jedného mesiaca najazdiť viac ako 3-tisíc kilometrov, čo je viac ako 100 kilometrov denne. Podotýkam v rámci Bratislavy, pretože práve toľko najazdila služobným motorovým vozidlom, bývalá šéfka mestského podniku Metro Bratislava, pani Michala Kozáková.”
Po testovacej jazde Mažgút hovorí. “Tak toto bola riadna makačka. Čudujem sa ako to pani Michala zvládla. Ja som prešiel asi 25 kilometrov. Úprimne povedané, mám dosť. Verím, že v tom jej služobnom aute bola klíma, inak by to bolo doslova o život. Koľkú obetu musela podstúpiť, aby sa z nej stala vicestarostka Petržalky.”
“A neviem si ani predstaviť, čo všetko musel urobiť Vallov tzv. nočný vrátnik Martin Královič, z ktorého sa z večera do rána, stal štátny tajomník na ministerstve vnútra,” dodáva ironicky.
“Pomaly, ale iste, sa takto Progresívne Slovensko dostáva aj do vedenia štátu a to ešte neboli voľby. Čo si bývalá podpredsedníčka PS Čaputová dovolí potom?” upozorňuje na záver.
Ďalšie nejasnosti v spoločnosti Metro Bratislava
„Dňa 02.08.2022 (taktiež počas predsedníctva M. Kozákovej) bola uzatvorená Rámcová zmluva o poskytnutí služieb – konzultácie a poradenské služby v oblasti verejného obstarávania spojené s posudzovaním súvisiacej dokumentácie s dohodnutou odmenou 88,- eur/hod. (celková cena zákazky je 61 600 eur na 24 mesiacov). Spoločnosť METRO má oddelenie OPAVO (Oddelenie právnej agendy a verejného obstarávania) s tromi zamestnancami na trvalý pracovný pomer, kde dohodnuté hrubé mzdy/mesačne sú vo výške 6 300 eur bez odmien,“ píše sa v správe kontrolórky.
Ďalšie nedostatky sa našli v súvislosti s odmenami. „Prideľovanie odmien zamestnancom sa do mája 2022 neriadilo žiadnym vnútorným predpisom. Odmeny boli schvaľované predstavenstvom,“ píše sa v správe. Jeden zamestnanec mal vyplatenú mimoriadnu odmenu v plnej výške mesačného platu 4 000 eur po troch odpracovaných mesiacoch. “Mimoriadna odmena vyplatená ako 13. plat zamestnancovi v plnej výške po odpracovaní troch mesiacov nebola vyplatená hospodárne a účelne,“ konštatuje správa.
Vallo o Kozákovej
“Pokiaľ nebudem presvedčený, že pani Kozáková priamo zodpovedá za akékoľvek závažné pochybenia v rámci jej pôsobenia v magistrátnej firme Metro či v ktoromkoľvek jej predchádzajúcom pracovisku, ktoré by vylučovali jej pôsobenie na našom úrade, považujem nateraz jej koniec vo vedení Metra na vlastnú žiadosť za dostatočné vyvodenie zodpovednosti v tejto veci,“ vyjadril sa starosta Bratislavy Matúš Vallo o svojej blízkej spolupracovníčke.
Metro Bratislava
Predmetom činnosti akciovej spoločnosti METRO Bratislava a.s. je od začiatku činnosť stavebného dozoru, pozemné stavby, dopravné stavby – pozemné a miestne komunikácie, koľajová doprava, sprostredkovateľská a inžinierska činnosť okrem vybraných činností v stavebníctve a veľkoobchodná a maloobchodná činnosť.
Prečítajte si tiež: