Bratislava 20. septembra (TASR) – Podľa monitoringu Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií (AIMmonitor) rástla počas augusta návštevnosť väčšiny kategórií webových stránok, najviac však v segmentoch "Auto-moto", "IT servery" a "Reality a bývanie". Najväčší krátkodobý nárast zaznamenala kategória "Šport".
V auguste navštívilo webové stránky zapojené do AIMmonitoru celkom 2 856 462 reálnych užívateľov zo Slovenska. Návštevníci webov meraných AIMmonitorom na nich vykonali takmer 1,5 miliardy klasických a viac ako 251,5 milióna mobilných zobrazení stránok. Najväčší podiel dosiahli dve vekové kategórie návštevníkov: 20-29 rokov a 30-39 rokov. Počet návštevníkov, ktorí sa na Slovensku pripojili k internetu zo smartfónov alebo tabletov, dosiahol v ôsmom mesiaci takmer 350 tisíc.
Podľa Izabely Urbanovej z agentúry Gemius, ktorá prieskum vykonala, návštevnosť jednotlivých kategórií webov bola v auguste v porovnaní s predchádzajúcimi mesiacmi pomerne vyrovnaná. K väčším výkyvom došlo iba v kategóriách "Cestovanie" a "Šport". V prípade kategórie „Cestovanie“ išlo o pokles návštevnosti. "Reflektujúc zrejme koniec prázdninového a dovolenkového obdobia sa návštevnosť znížila o takmer 12 percent oproti obdobiu január až júl 2012," uviedla Urbanová.
V prípade kategórie "Šport" prišlo naopak k výraznému nárastu v období letných olympijských hier v Londýne. "Najväčší nárast návštevnosti bol v prvý deň bojov o medaily, vysoká návštevnosť bola generovaná taktiež 2. augusta, kedy naši športovci získali bronzovú medailu vo vodnom slalome," informovala Urbanová.
AIMmonitor je meraním návštevnosti členov Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií, ktoré sa do projektu zapojili. AIMmonitor je slovenský variant výskumu gemiusAudience, jedného z kľúčových výskumov agentúry Gemius, ktorý poskytuje štandardy merania návštevnosti internetu a internetových aplikácií a prebieha v takmer polovici európskych krajín.