Mladá Boleslav 22. septembra 2017 (HSP/ihned/Foto: TASR/AP- Frank Rumpenhorst)
Záujem o vozidlá značky Škoda rastie a automobilka navyše plánuje výrobu nových typov modelov, ktoré by mali osloviť aj ďalších. To by za istých okolností bolo potešujúce, ale je v tom jeden háčik
Podľa českého ekonomického webu ihned.cz, výrobne v Mladej Boleslave a v Kvasinách pracujú takmer nonstop sedem dní v týždni, ale napriek tomu výroba škodoviek nestíha.
Možnosť výstavby ďalších tovární v Česku je len málo pravdepodobná, pretože domácich pracovníkov je už ťažké zohnať a zamestnávaní sú ľudia z cudziny, napríklad aj z Ukrajiny. Hovorí sa údajne aj o presune výroby niektorých modelov do inej krajiny.
“Zvažuje sa presun následníka modelu Superb do ďaleko drahšej lokality v Nemecku, čomu ale chceme zabrániť,” nechal sa počuť šéf škodováckych odborárov Jaroslav Povšík v týždenníku Škodovácký odborář.
Samotná automobilka sa k celej záležitosti konkrétne nevyjadrila. Jej hovorca Zdeněk Štěpánek vraví: “Jednou z kľúčových komparatívnych výhod koncernu Volkswagen je možnosť zdieľania výrobných kapacít naprieč značkami.” Nevylučuje tak možnosť výroby modelu Superb v Nemecku, keďže v rámci koncernu Volkswagen sa už teraz napríklad v Česku vyrábajú autá značky Seat či na Slovensku v Bratislave model Škoda Citigo.
Ďalšou z variánt by bolo ukončenie výroby Škody Rapid a namiesto nej by prišiel nejaký iný ziskovejší model, napríklad niektoré SUV. Diskusie sa už vedú niekoľko mesiacov.
Presunom výroby časti vozidiel do iných závodov môže Škoda predať väčšie množstvo áut a tým aj mať aj celkovo vyšší zisk. To súvisí aj so zvyšovaním miezd pre pracovníkov. Naposledy sa v automobilke Škoda zvýšili na jar minulého roka o 11%, v závode Volkswagen v Bratislave v lete tohto roka o 14% v priebehu dva a pol roka. Pri rokovaní môžu mať odbory práve ten argument, že výroba nestíha a sú potrební skúsení pracovníci.