Bratislava 14. októbra 2019 (HSP/Foto:TASR/AP-Gene J. Puskar)
Pod príznačným mottom „God, Guns and America“ (Boh, zbrane a Amerika) sa vynaliezavý díler značky Ford v Južnej Karolíne pokúsil oživiť slabý predaj vozidiel domácej proveniencie. Všetkým potenciálnym kupcom ponúkol zadarmo výtlačok Biblie, americkú vlajku a zľavový kupón v hodnote 400 dolárov na kúpu poloautomatickej zbrane „Smith & Wesson“, ktorý si môžu uplatniť v miestnom Army Shope „Locked-N-Loaded store“
Napriek úspechu reklamnej kampane sociálna sieť Facebook po krátkom čase vymazala upútavku na túto ponuku zo svojich stránok. Manažér predaj automobilov Ford v Južnej Karolíne Derrick Hughes podozrieva aktivistov kritizujúcich voľný predaj zbraní z toho, že hromadne nahlasovali predmetné video ako neprípustnú reklamu. Medzi pohoršenými sťažovateľmi boli údajne ľudia z celých Spojených štátov vrátane Aljašky, ktorá je od Južnej Karolíny vzdialená tisíce kilometrov.
Derrick Hughes napriek tomu trvá na tom, že díler Fordu v Južnej Karolíne nijak nepochybil, keďže jeho reklama vraj nemá nič spoločné s propagáciou náboženstva ani s politikou. Poukázal tiež na to, že približne 30 spokojných zákazníkov už využilo túto lákavú ponuku a zaradili sa tak medzi šťastných držiteľov kvalitnej zbrane „Smith & Wesson“, s ktorou si mnohé generácie Američanov krátili svoj čas veľmi zábavnou činnosťou ako je lov veveričiek a zajacov.
S jeho tvrdením však nesúhlasia mnohé nahnevané komentáre na sociálnych sieťach, ktoré túto nechutnú kampaň odsúdili ako svedectvo otrasného stavu spoločenskej atmosféry v krajine a obvinili dílera Fordu z toho, že svojím počínaním prispieva k šíreniu epidémie streľby na amerických školách, ktorej každoročne padnú za obeť mnohí mladí Američania.
Gabiel Gačko