Avšak ruská obrana odráža útok a tvrdí, že všetko je v pohode, výstavba pokračuje a žiadne nebezpečenstvo nehrozí. Tlačová služba spoločnosti Krymský most informovala, že všetky práce pokračujú podľa „cestovného poriadku“ a stavbári stávajú jeden pilier mostu za druhým – presne načas.
„Montáž pilierov je ďalšou etapou výstavby mostu cez Kerčský prieliv. Stavebné práce sa už začali a pokračujú presne podľa plánu. Žiadne zdržanie nebolo a ani nehrozí. Celkovo postavíme 287 pilierov pre automobilovú cestu a 306 pilierov pre železničnú trať,“ uvádza sa vo vyhlásení spoločnosti Krymský most.
„Momentálne sa stavajú piliere železničného mostu – v lokalite jazera a pobrežia ostrova Tuzla. Onedlho stavbári začnú rozsiahle práce na samotnom ostrove Tuzla. Keď časť mostu v tejto lokalite umiestnia na dočasné piliere, potom ju opustia už na stále piliere, ktoré budú udržiavať celý most. Tieto práce potrvajú asi mesiac. Potom stavbári začnú budovať cestnú časť. Celkovo na budovanie pilierov Kerčského mostu spotrebujeme cca 250 tisíc ton kovových konštrukcií. Váha jedného pilieru cestného mostu je približne 160 ton,“ dodáva tlačová služba spoločnosti Krymský most.
Zdalo by sa, že nebezpečenstvo pred futbalovou branou ruskej strany bolo zažehnané, ale západní „futbalisti“ zasa sa odhodlali na útok. Tvrdia, že výstavba mostu je pozastavená kvôli nedostatku finančných prostriedkov alebo kvôli zastaveniu financovania celého projektu. Napríklad aj renomovaný americký finančno-ekonomický časopis Forbes poukazuje na zastavenie financovania výstavby Kerčského mostu. Odvoláva sa na list riaditeľa spoločnosti – dodávateľa Strojgazmontáž Andreja Kirilenka, ktoré poslal na ministerstvo dopravy Ruska a spoločnosť Rosavtodor a v ktorom píše o pozastavení financovania výstavby. Forbes tvrdí, že financovanie pozastavili kvôli byrokratickým naťahovačkám.
Rusi sa pokúšajú odraziť aj tento najnovší útok západných „futbalistov“. Tvrdia, že financovanie nie je pozastavené, ale iba sa bude realizovať iným spôsobom. Pripomínajú, že finančné prostriedky zo štátneho rozpočtu už boli vyčlenené, ale na účet spoločnosti Strojgazmontaž poputujú o niekoľko dní neskôr. Prečo? Vláda sa rozhodla priamo kontrolovať všetky finančné toky súvisiace s výstavbou Kerčského mostu, aby zabránila plytvaniu prostriedkami a iným nepríjemnostiam. Momentálne rieši, aký mechanizmus použije na túto kontrolu. Svoje rozhodnutie oznámi koncom júna a hneď na to finančné prostriedky poputujú na účet Strojgazmontažu.
Ruské média tiež sa zapájajú do bránenia svojej futbalovo-mediálnej brány a organizujú protiútok. Pripomínajú, že západní politici a média sa snažia uvádzať iba negatívnu informáciu o všetkom, čo sa deje v Rusku. Najviac klamstiev a špiny vyvaľujú práve na tie najvýznamnejšie ruské projekty alebo iniciatívy. A výstavba Kerčského mostu, ktorý sa stane najväčším v Rusku /19 kilometrov/ určite je projektom, ktorý má celoštátny význam.
Ruskí novinári poukazujú na to, že západní politici a média strašia celý svet ruskou propagandou, ale sami vlastne šíria klamlivú a nenávistnú propagandu, keď uvádzajú iba negatívne a neobjektívne informácie o všetkom, čo sa deje v Rusku. Prízvukujú, že ruské média podobné špinavé útoky neopakujú a snažia sa poskytovať objektívne a pravdivé informácie – ako aj v prípade výstavby Kerčského mostu.
Video k článku si môžete pozrieť tu:
Eugen Rusnák