Londýn 20. júla 2017 (HSP/breitbart.com/Foto:TASR-Pavel Neubauer)
BBC v správe uvádza, že Ministerstvo školstva (DfE) by malo zamestnať 68 000 učiteľov s etnickým pozadím navyše, aby lepšie odrážali demografiu žiakov v Anglicku.
„Iba 13% učiteľov zo štátne dotovaných škôl má etnické pozadie v porovnaní s 27 % žiakmi,“ sťažuje sa BBC News uvádzajúc, že analýza údajov za rok 2016 z DfE „zistila, že počet učiteľov by bolo potrebné zdvojnásobiť, aby presne odrážal etnické zloženie žiakov štátnych škôl v Anglicku.“
Janet Sheriffová, učiteľka na strednej škole v Leeds, pre BBC uviedla, že navýšenie učiteľov s etnickým pozadím je „obrovskou výzvou pre celý vzdelávací systém.“
„Je nevyhnutne dôležité, aby rovnako, ako sa stávajú naše komunity multikulturálnymi, naše školy odrážali prostredie, kde žiaci vyrastajú,“ uviedla a dodala: „Cítim, že pri výbere učiteľov existuje podvedomá tendencia pre preferovanie bielych kandidátov.“
Podľa Národnej asociácie únií učiteliek (NASUWT), učiteľky pochádzajúce z etnickej minority „čelia diskriminácii a predsudkom, keď sa uchádzajú o prácu.“
V nedávnej správe učiteľská únia varovala, že ne-bieli učitelia majú kariéru narušenú „hlboko zakoreneným endemickým a inštitucionálnym rasizmom“ v školách v Británii.
Chris Keates z NASUWT uviedol: „Učitelia s etnickým pozadím sú v priemere platení menej, ako ich kolegovia a bežne čelia diskriminácii a predsudkom, keď sa uchádzajú o prácu.“
„Školy a žiaci strácajú talenty a zručnosti týchto učiteľov, ktorí nemôžu postupovať vo svojej kariére, alebo ktorí si vyberú inú profesiu kvôli prekážkam, ktoré sa im stavajú do cesty.“
Hovorca Ministerstva školstva uviedol, že podiel učiteľov s etnickým pozadím stabilne narastá a dodáva: „Taktiež poskytujeme týmto učiteľom rôznu podporu z fondu Vodcovstva, rovnosti a diverzity.
Hovorca Strany nezávislosti David Kurten, ktorý bol sám učiteľom s etnickým pozadím, skritizoval výzvu NASUWT na zlepšenie demografie medzi učiteľmi: „Tvrdenie (únie), že profesia učiteľa je nasiaknutá hlboko-zakoreneným rasizmom je podvod.“
Zatiaľ čo sa často uvádza, že má etnická a rodová diverzita pozitívny dopad na obchod a fungovanie spoločností, experti Alison Reynoldsová a David Lewis vo svojom výskume odhalili, že je to kognitívna diverzita, ktorá zlepšuje výkon tímu a nie diverzita identity.
„Prijaté vedomosti hovoria, že čím viac diverzity v tíme – ohľadom veku, etnicity a rodu, tým kreatívnejší a produktívnejší zrejme bude,“ uviedli autori v Harvard Business Review.
„Avšak, po výskumných cvičeniach na svete za posledných 12 rokov sme neprišli na žiaden súvis medzi týmto typom diverzity a výkonu.“
Vo svojom výskume Reynoldsová a Lewis objavili „významný súvis medzi vysokou kognitívnou diverzitou a vysokým výkonom.“
Vysvetlili, že kognitívna diverzita „bola definovaná ako rozdiely v perspektíve alebo v štýle spracovávania informácii“ a tento fenomén „nie je určený faktormi ako rod, etnikum alebo vek.“