Bratislava 23. septembra 2019 (SITA/HSP/Foto:TASR-Michal Svítok)
Predaj slovenských vín v obchodných reťazcoch Kaufland a Billa tvoril v minulom roku približne 75 percent. Spoločnosť Lidl zas má za cieľ rozširovať sortiment slovenských vín tak v stálej ako i akciovej ponuke na Slovensku, a okrem toho ponúka slovenským vinárom umiestnenie svojich výrobkov aj v predajniach mimo SR. Vyplýva to z vyjadrení obchodných reťazcov pre agentúru SITA
Spoločnosť Kaufland podľa hovorkyne Lucie Langovej dlhodobo podporuje slovenských vinárov a prezentuje slovenské vína nielen na predajni, ale pravidelne aj v prospekte. „V rámci projektu na podporu regionálnych dodávateľov spolupracujeme s viacerými malými vinármi, ktorých produkty nájdu zákazníci na predajniach v ich regióne. Zákazníci viac uprednostňujú biele vína oproti červeným, no stále väčšiu obľubu si získavajú ružové vína, a to hlavne v letných mesiacoch. Predaj slovenských vín tvoril v predajniach spoločnosti Kaufland takmer tri štvrtiny z celkového počtu vín,“ uviedla Langová.
S cieľom podporiť mladých slovenských vinárov spoločnosť Lidl koncom augusta uviedla do predaja štyri vína z produkcie Strednej odbornej školy vinársko-ovocinárskej v Modre. „Za každú predanú fľašu počas prvého týždňa predaja sme sa spomenutej škole, ktorá ako jediná na Slovensku vychováva budúcich vinárov, zaviazali venovať 1 euro. Po zaokrúhlení sme tejto škole venovali 5000 eur, ktoré budú slúžiť na ďalšie skvalitnenie vzdelávacieho procesu. Slovenským dodávateľom, ktorí spĺňajú naše kvalitatívne požiadavky a majú dostatočné kapacity zároveň umožňujeme expandovať na pulty Lidl predajní v zahraničí,“ ozrejmil vedúci úseku komunikácie spoločnosti Lidl Tomáš Bezák.
Lidl nedávno na medzinárodnej prezentácii predstavil kolegom zo zahraničia desiatky rôznych druhov slovenských vín. „V budúcnosti sa vďaka tomu objavia vína šiestich slovenských výrobcov v Lidl predajniach v Nemecku, Maďarsku, Chorvátsku, Slovinsku, Poľsku a Bulharsku. V poslednom uzavretom obchodnom roku exportovalo svoje výrobky do zahraničia prostredníctvom tohto reťazca viac ako 40 firiem zo Slovenska, pričom hodnota tovaru bola bezmála 53 miliónov eur v nákupných cenách. V roku 2017 to bolo 45 miliónov, rok predtým 37,5 milióna,“ doplnil Bezák.
Spoločnosť Lidl však zároveň chce zákazníkom na Slovensku ponúkať aj kvalitné vína za výhodné ceny z iných krajín. „Ide napríklad o vína z Francúzska, Španielska, Talianska či zo zámoria,“ uzavrel Bezák.
Minulý týždeň zverejnil obchodný reťazec Billa prieskum, v ktorom uviedol, že mnohí Slováci nakupujú víno aspoň raz mesačne, mladšia generácia aj viackrát do týždňa. Zákazníci Billa obľubujú biele vína viac ako červené, a to v pomere 60 ku 40. Najčastejšie nakupujú víno v piatok. V posledných rokoch však značne rastie záujem o novo šľachtené vína, ružové vína a prosecco, čo je spôsobené hlavne trendmi v modernej gastronómií. „Slovenské vína sú zákazníkmi v našich predajniach vyhľadávané, čo potvrdzuje aj ich predaj, ktorý tvoril v minulom roku viac ako tri štvrtiny,“ ozrejmila hovorkyňa reťazca Billa Kvetoslava Kirchnerová.