Paríž 7. marca (TASR) – Odchod z trhov, ktoré dosahovali slabé výsledky, ako je napríklad Grécko, a tiež predaj majetku pomohli francúzskej maloobchodnej sieti Carrefour minulý rok dosiahnuť viac ako trojnásobný rast zisku. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
Najväčší európsky a druhý najväčší maloobchodný reťazec na svete po americkej spoločnosti Wal-Mart dnes oznámil, že jeho čistý zisk v minulom roku vzrástol na 1,2 miliardy eur z 371 miliónov eur v roku 2011. Tržby Carrefouru sa vlani zvýšili medziročne o 0,9 % na 76,8 miliardy eur.
Zisk reťazca pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) sa pritom v sledovanom obdobní znížil o 1,6 % na 3,69 miliardy eur z 3,75 miliardy eur v roku 2011.
Carrefour sa snaží eliminovať negatívny vplyv európskej krízy na svoje hospodárske výsledky a jednou z ciest, ako to dosiahnuť, je odchod zo slabých trhov a naopak expanzia do krajín, kde by sa mohol stať lídrom na trhu. Francúzsky reťazec minulý rok predal obchody v Grécku, ale aj v Kolumbii, Malajzii a Indonézii a zatvoril dve prevádzky v Singapure.
Z hospodárskych výsledkov Carrefouru ďalej vyplýva, že zatiaľ čo vo Francúzsku sa jeho tržby zvýšili o 0,5 %, v Európe ako celku klesli o 2,7 %. Za rast zisku tak vďačí najmä Latinskej Amerike, kde jeho obrat pri konštantných menových kurzoch stúpol minulý rok o 12,1 %, a tiež Ázii, ktorá zaznamenala 0,5-% zvýšenie tržieb. V tomto roku preto plánuje pokračovať v expanzii na latinskoamerický a ázijský trh.
Carrefour navrhol vyplatiť za rok 2012 dividendy vo výške 58 centov na akciu.