Bratislava 15. októbra (TASR) – Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) na svojom desiatom zasadnutí 11. októbra posudzovala sťažnosti na päť reklám a v jednom prípade konštatovala, že došlo k porušeniu Etického kódexu reklamnej praxe. Pre TASR to uviedla Eva Rajčáková z RPR.
Rada podľa nej dostala podnet fyzickej osoby na reklamný leták spoločnosti Breva, s. r. o., propagujúci Záložňu BREVA. Sťažovateľ považoval leták, na ktorom je zobrazená nahá žena, za výrazne erotický, a teda neetický.
AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená. "Prezentácia ľudského tela v reklame by mala byť uskutočnená v súlade s celkovým kontextom a vzťahom reklamy k produktu a s prihliadnutím na zvolené komunikačné médium. V danom prípade AK RPR nevidí žiaden súvis s predmetným vyobrazením ženy v kontexte služieb, ktoré zadávateľ propaguje," uviedla Rajčáková.
Zadávateľ si podľa nej ako komunikačné médium zvolil leták, ktorý je hromadne distribuovaný do poštových schránok obyvateľov a tak dostupný širokému cieľovému publiku vrátane detí a mladistvých. AK RPR uznala námietky sťažovateľa a reklamu vyhodnotila ako porušujúcu Kódex, najmä vo vzťahu k použitému komunikačnému médiu a vzťahu vizuálu reklamy k propagovanej službe.
df ed