NAJČÍTANEJŠIE










.

Lekári o najväčšom prínose častého pitia kávy

Vedci z University of Southampton vysvetlili, že časté pitie kávy znižuje riziko ochorenia rakoviny pečene. O tom informuje tlačová správa publikovaná na stránkach MedicalXpress

❚❚
.

Ukázalo sa, že jedna šálka denne znižuje pravdepodobnosť hepatocelulárnej rakoviny o 20%, dve o 35% a päť šálok znižujú riziko na polovicu. Tiež bolo zistené, že káva bez kofeínu má tiež pozitívny vplyv, ale menej.

Podľa názoru špecialistov látky, ktoré nápoj obsahuje, majú antioxidačné, protizápalové a ďalšie vlastnosti. Ďalšie špecialisti dokázali, že kávičkári trpia menej často ochoreniami pečene, napríklad cirhózou.

.

Vedci však podotýkajú, že nevyzývajú ľudí piť veľa kávy. Podľa ich názoru je dôležité najprv identifikovať možné zdraviu škodlivé následky častého pitia kofeínu. Už existujú svedectvá o tom, že tento nápoj je kontraindikovaný tehotným ženám.

 

V tomto článku sme sa venovali konkrétnej téme, ak máte chuť pokračovať v čítaní, určite si nenechajte ujsť aj ďalší článok Žilinka: V posledných rokoch stúpa závažná úmyselná trestná činnosť medzi mladými , v ktorom sa venujeme inej oblasti a prinášame ďalšie zaujímavé pohľady a praktické informácie.

Prihláste sa k odberu newslettra Hlavných správ
Pošlite nám tip
.

Nový diskusný systém Kvôli mnohým sťažnostiam na diskusný systém Disqus, ktorý sme doteraz používali, sme sa rozhodli implementovať na stránku nový diskusný systém Quantam.
Nejaký čas budú tieto dva diskusné systémy na stránke fungovať paralelne, ale potom diskusný systém Disqus odpojíme a zostane iba nový diskusný systém Quantam.
Vytvorte si preto prosím svoj profil v novom diskusnom systéme Quantam, je to veľmi jednoduché.
Vaše názory, pripomienky a postrehy nám píšte na mail hlavnespravy@hlavnespravy.sk



.


Hasiči apelujú na opatrnosť na horách, pri vode či počas letného dobrodružstva

Hasičský a záchranný zbor apeluje na opatrnosť na horách, pri vode či počas letného dobrodružstva. Verejnosti pripomína, aby myslela na…

14. 08. 2026 | Z domova | 1 min. čítania |
14. 08. 2026 | Z domova | 1 min. čítania |

Päť rokov vlády militantného hnutia Taliban v Afganistane vymazalo ženy z verejného života

Päť rokov po návrate Talibanu k moci v Afganistane čelia ženy a dievčatá rozsiahlym obmedzeniam, ktoré ich podľa odborníkov systematicky…

14. 08. 2026 | Zo zahraničia | 2 min. čítania |
14. 08. 2026 | Zo zahraničia | 2 min. čítania |

Hasiči zasahujú pri požiari v nedostupnom teréne v Súľovských skalách

Hasiči momentálne zasahujú pri lesnom požiari v nedostupnom teréne v Súľovských skalách v okrese Bytča. Na miesto bol vyslaný aj…

14. 08. 2026 | Regióny | 1 min. čítania |
14. 08. 2026 | Regióny | 1 min. čítania |

Španielski hasiči bojujú o tisícročný kláštor, pred plameňmi zachraňovali aj kosti kráľov

Hasiči v piatok bojovali s rozsiahlym požiarom, ktorý ohrozuje dva kláštory San Juan de la Peňa na severovýchode Španielska. Z…

14. 08. 2026 | Zo zahraničia | 2 min. čítania |
14. 08. 2026 | Zo zahraničia | 2 min. čítania |

Ministerstvo hospodárstva rešpektuje rozhodnutie ministerstva životného prostredia o akceleračných zónach

Ministerstvo hospodárstva SR rešpektuje výsledky procesu strategického environmentálneho posudzovania (SEA), v rámci ktorého Ministerstvo životného prostredia (MŽP) akceptovalo len jednu…

14. 08. 2026 | Z domova | 1 min. čítania |
14. 08. 2026 | Z domova | 1 min. čítania |

HS

NAŽIVO

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov