Bratislava 18. decembra (TASR) – Viac ako dve tretiny opýtaných Slovákov cítia potrebu zlepšiť si svoje vedomosti vo finančnej oblasti. Až 70 % dospelých je presvedčených, že úloha bánk je v tomto vzdelávacom procese dôležitá. Ukázal to prieskum, ktorý pre Slovenskú sporiteľňu realizovala v letných mesiacoch spoločnosť IMAS International. Zúčastnilo sa na ňom vyše 500 respondentov.
S cieľom zvýšiť finančnú gramotnosť občanov Nadácia Slovenskej sporiteľne priniesla nový e-learningový projekt. Vďaka nemu sa interaktívnou formou naučia nielen rozumne riadiť svoje financie, ako aj to, ktoré produkty banky sú pre nich najvýhodnejšie.
"O nevyhnutnej potrebe zvyšovať finančnú gramotnosť vieme a prieskum, ktorý naša banka realizovala, to aj potvrdil. Preto sme sa rozhodli pre ďalší projekt, ktorým pomôžeme zvýšiť informovanosť o svete financií u ľudí všetkých vekových kategórií," povedala Marta Krejcarová, riaditeľka komunikácie a sponzoringu Slovenskej sporiteľne.
Vzdelávanie je rozdelené na tri časti. V rámci prvej – vzdelávanie a testy sa na fiktívnej rodine a jej praktických skúsenostiach vysvetľuje, ako môžu bankové produkty uľahčiť život človeka. Naopak, na ďalších situáciách v rodine sa poukazuje na nesprávne využívanie bankových produktov, ktorému by sa mali ľudia vyvarovať. V Cvičnej banke 2 sú vysvetlené pojmy bežný účet, platobná karta, kreditná karta, internetbanking, sporiaci účet, terminovaný vklad, úrok, spotrebný úver a hypotéka.
V druhej časti – klient v úlohe bankového poradcu po absolvovaní školenia a testov prichádza do banky postupne desať klientov s rôznymi potrebami. Úlohou je ponúknuť im správny produkt a tiež na základe rôznych informácií aj ďalšiu službu, ktorá bude pre klienta výhodnejšia ako v konkurenčnej banke.
Tretia časť – platby cez internetbanking je venovaná najmä ľuďom, ktorí nemajú skúsenosti s platbami cez internetbanking. Vďaka realizácii simulovanej platby si môžu vyskúšať, ako uhradiť šek či faktúru.
TASR informovala Slovenská sporiteľňa.