Testy, Tipy, Zaujímavosti,

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV je dnes už klasikou. Ako funguje v každodennej prevádzke? Megatest

4.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BenHardyCars). Je postavený na platforme vyvinutej na začiatku 21. storočia. Jeho názov odkazuje na klasické kupé japonskej značky, ale toto auto s ním nemá absolútne...

4.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BenHardyCars).

Je postavený na platforme vyvinutej na začiatku 21. storočia. Jeho názov odkazuje na klasické kupé japonskej značky, ale toto auto s ním nemá absolútne nič spoločné. Tu je Mitsubishi Eclipse Cross PHEV v megateste.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV ako funguje v každodennej prevádzke?
Foto: youtube.com/@BenHardyCars

Hoci Mitsubishi Eclipse Cross mal premiéru v roku 2017, na trh prišiel o rok neskôr. Pre tohto japonského výrobcu to mal byť osviežujúci vánok – napokon, podobne ako Ford a jeho Puma, názov odkazuje na klasické a rešpektované kupé spred rokov.

Od svojho debutu však Mitsubishi Eclipse Cross nedokázal vzbudiť rešpekt. Štýl jeho karosérie je vecou vkusu, hoci… pravdepodobne neohromí. Navyše bol postavený na platforme, ktorú okrem iných používa aj veľmi priemerný Dodge Avenger na cestách.

Základom Eclipse je architektúra GS, známa ako Project Global, ktorú spoločne vyvinuli Mitsubishi Motors a dávno zaniknutá spoločnosť DaimlerChrysler. Prvým vozidlom založeným na nej bol Outlander druhej generácie z roku 2005.

Mitsubishi Eclipse Cross prešiel už po dvoch rokoch na trhu modernizáciou, v rámci ktorej dostal novú prednú časť a mierne upravenú zadnú časť karosérie. Najdôležitejšou zmenou však bolo zavedenie hybridného variantu PHEV do tohto vozidla. Teda s možnosťou nabíjania trakčnej batérie zo zásuvky.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, hoci sa nezdá byť príliš veľký, je dospelým zástupcom terénnych kompaktov. Od nárazníka po nárazník meria 454,4 cm, na šírku 180,5 cm a na výšku 168,5 cm. Pomerne skromný je aj jeho rázvor 267 cm.

Pre porovnanie, oveľa modernejší Hyundai Tucson meria na dĺžku 450 cm, na šírku 186,5 cm a na výšku 165 cm. Jeho svetlá výška je o 1 cm nižšia ako u japonského konkurenta a namiesto 18 cm má 17 cm, čo je priemerný výkon.

Testované vozidlo je variant Ralliart, ktorý už nie je na našom trhu. Vyznačuje sa štýlovým balíkom, ktorý okrem iného obsahuje nálepky na dverách a červené vložky nárazníka a prahov, strešný spojler s červeným lemovaním na strane čelného skla a difúzor v zadnom nárazníku z karbónového plastu.

Bohužiaľ, uvedené plasty neboli do karosérie Mitsubishi Eclipse Cross riadne zapracované. Medzery medzi nimi sú veľké a líšia sa v závislosti od miesta ich pripevnenia.

Medzi plusy karosérie tohto vozidla patria prahové lišty, ako aj bočné zrkadlá, pripevnené k dverným sklám, čo je prikývnutie na viditeľnosť z miesta vodiča. Kvalita kamier okolo karosérie (štandardná výbava variantu Instyle Plus – výbavou najbližšie k verzii Ralliart) necháva veľa priestoru na zamyslenie.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, je dospelým zástupcom terénnych kompaktov.
Foto: youtube.com/@BenHardyCars

Prah batožinového priestoru má úctyhodnú výšku 77 cm, zatiaľ čo veko sa otvára len na 182 cm. Samotný batožinový priestor má veľmi priemerný objem 359 litrov, čo je na úrovni najlepších … mestských vozidiel. Napríklad nové Mitsubishi Colt má v najväčšom odkladacom priestore objem 391 litrov.

Funkčnosť batožinového priestoru zvyšuje odkladací priestor v podlahe s niekoľkými priehradkami, dve priehlbiny na bokoch, háčik na nákupnú tašku a špeciálne miesto na roletu. Je však škoda, že svetlo nie je LED a boky sú plastové a veľmi náchylné na poškriabanie.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: dojmy z jazdy

Najväčšou (a prakticky jedinou) výhodou podvozkového systému Mitsubishi Eclipse Cross PHEV je jeho príjemne vyladené odpruženie pre komfort. Na rovných cestách sa správa dobre. Bohužiaľ, s kumuláciou nerovností si už dobre neporadí.

Ďalším svetlým bodom je veľmi dobrá trakcia vďaka pohonu 4×4, ktorý sa realizuje prostredníctvom dvoch elektromotorov – každý na jednej náprave. Okrem toho sa správanie tohto 1,9 t vážiaceho vozidla v priamom smere ukazuje ako stabilné.

Zvyšok je… história. Alebo skôr spomienka z minulosti. Mitsubishi Eclipse Cross sa na ceste správa ako auto spred 15-20 rokov. Chýba mu presnosť riadenia a neochotne reaguje na akékoľvek zákruty.

Mitsubishi Eclipse Cross sa na ceste správa ako auto spred 15-20 rokov.
Foto: youtube.com/@BenHardyCars

Keď je nútené prejsť zákrutou na hranici svojej priľnavosti, svoju nechuť k takejto jazde dá najprv najavo hlbokým náklonom a potom, pri výjazde zo zákruty, k tomu pridá… hojdanie. Sprevádza vozidlo aj pri náhlej zmene smeru jazdy a upokojí sa až po neskorom, ale veľmi ráznom zásahu ESP.

Riadenie Mitsubishi Eclipse Cross vysiela veľmi nejasné signály o hranici priľnavosti a nie je veľmi priame. Pri prudkom brzdení sa prejavujú ďalšie nedostatky tohto vozidla, a to silné ponáranie a príliš mäkké ovládanie brzdového pedálu.

Samotné brzdy nie sú zlé. Pri testovaní na zimných pneumatikách zastavili toto ťažké auto na 40,8 m za studena a na 41,0 m po zahriatí kotúčov.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: pohon

Pohonné ústrojenstvo modelu Mitsubishi Eclipse Cross pozostáva z troch motorov. Spaľovací motor má objem 2,4 litra a výkon 128 k (maximálny krútiaci moment 199 Nm). Pre dvojicu má k dispozícii dva elektromotory – 82-koňový na prednej náprave a 95-koňový na zadnej.

Motor nepoháňa priamo kolesá, ale funguje ako generátor energie, nabíja trakčnú batériu.
Foto: youtube.com/@BenHardyCars

Napája ich trakčná batéria s kapacitou 13,8 kWh, ktorá prijme jednosmerný prúd s výkonom 22 kW. Vďaka tomu sa na 80 % nabije za 25 minút. Zo zásuvky 230 V zasa približne za 6 až 7 hodín.

Spaľovacia jednotka nepoháňa priamo kolesá, ale funguje ako generátor energie, ktorý nabíja trakčnú batériu. Zapája a vypína sa mimoriadne hladko a celé hnacie ústrojenstvo s výkonom 188 k pracuje veľmi jemne.

Spaľovací motor spolupracuje s bezstupňovou prevodovkou. Jeho reakcie sa menia v závislosti od toho, či bola spaľovacia jednotka „prebudená“ alebo nie. Ak nie, musíte chvíľu počkať, kým sa začnú zvyšovať otáčky. Ak áno – vyznačuje sa rýchlymi reakciami, ale nikdy nie spontánnymi.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: bezpečnosť

Prekvapenie. Napriek svojej starej konštrukčnej platforme získalo Mitsubishi Eclipse Cross 2017 v testoch Euro NCAP 5 hviezdičiek a úplne fantastické hodnotenie ochrany dospelých na úrovni 97 %.

Vozidlo je štandardne vybavené centrálnymi, bočnými a závesnými airbagmi, ako aj airbagom na ochranu kolien vodiča. Okrem iného je vybavený aj asistentom jazdy v jazdnom pruhu a asistentom sledovania mŕtveho uhla alebo systémom varovania pred kolíziou pri cúvaní a adaptívnym tempomatom.

Zatiaľ čo ten druhý funguje jednoducho dobre, Eclipse Cross sa nedokáže udržať v jazdnom pruhu. Využíva totiž najjednoduchšiu verziu asistenta, ktorý funguje len ako alarm, ktorý vás informuje o prekročení čiary na vozovke.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Skúmanie kvality čínskych automobilov. Tu sú kľúčové zistenia

Spotreba paliva v reálnom svete je vyššia v priemere o 20 %. Najhorší typ pohonu


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Zatiahnuť ručnú brzdu alebo nechať auto zaradený rýchlostný stupeň? Ktorý spôsob je lepší?

17.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ConduiteFacile). Aký je správny spôsob parkovania vozidla? Je lepšie nechať auto zaradený rýchlostný stupeň alebo ručnú brzdu? Alebo na ručnej…

Nový Opel Frontera bude mať štartovaciu cenu 24 000 €

17.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Opel oznamuje oficiálne ceny nového SUV Frontera. Nová generácia bude mať štartovaciu cenu 24 000 EUR. Opel oznamuje oficiálne…

Subaru chce do roku 2026 uviesť na trh 3 elektrické SUV.

17.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotatimesglobal6935). Subaru bude spolupracovať s Toyotou na vývoji troch nových SUV, ktoré budú uvedené na trh do roku 2026. Subaru…

Bude to najdlhšia podmorská rýchlostná cesta na svete za 3 miliardy dolárov

17.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheB1M). Je potrebné povedať, že Nóri poznajú svoju infraštruktúru. Veď osobitý reliéf terénu si vyžaduje, aby stavali mimoriadne náročné stavby.…

Autá sú čoraz drahšie a tie najlacnejšie by mohli zmiznúť z trhu. Alarmujúce správy

17.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NHKWORLDJAPAN). Už v roku 2025 vstúpia do platnosti nové, prísnejšie emisné limity CO2, ktorým sa budú musieť prispôsobiť všetci výrobcovia…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov