Peking 12. februára 2018 (HSP/Globaltimes/Foto:TASR/A-Kim Kyung-hoon, Pool)
Portál Globaltimes sa venoval démonizácii čínsko-africkej spolupráce zo strany Západu.
Tak, ako západné firmy postupne strácajú africké trhy, ventilujú si západné médiá svoju nespokojnosť so stratou tamojších afrických odbytísk na Číne. Vzhľadom na obrovský rozsah obchodu medzi Čínou a Afrikou nie je ťažké chápať nervozitu elít Západu. Západné médiá sú špeciálni majstri na vyfabrikovanie rôznych príbehov, ktoré poškodzujú obraz Číny.
Proti čínskej konkurencii v Afrike vyťahujú západné krajiny propagandu cez svoje médiá. Nedávno obvinila CNN Peking zo špionáže a z podplácania afrických úradníkov. CNN tvrdila, že čínske firmy porazili svojich západných konkurentov v Afrike tým, že podplácali miestnych úradníkov.
Niektoré západné firmy majú záujem len o to, aby zarábali veľké peniaze a kladú si podmienky pre svoje investície v Afrike, podarilo sa im však v Afrike dosiahnuť nárast antipatie k Západu a africké elity sa prikláňajú čoraz viac k Číne..
Ako obchodní rivali sú ochotní Číňania riskovať a pracovať pragmaticky. Mimo toho čínsko-africká spolupráca zahŕňa všetky priemyselné odvetvia od najvyššej kategórii až po tie „podradnejšie“ bez akýchkoľvej politických podmienok. Čínsky triumf nad západnými firmami je v Afrike markantný a postupne sa zvyšuje.
Pred obrovským úspechom čínsko-africkej spolupráce Západ nikdy neocenil Afriku a vnímal ju v intenciách neokoloniálnej politiky. Iba niekoľko najvyššie oficiálne postavených predstaviteľov Washingtonu navštívilo africký kontinent. Diskriminácia a predsudky voči Afrike sú v západných médiách ľahko odhaliteľné. Západ Afriku nikdy nebral ako rovnocenného partnera, a pomoc Afrike považuje za spôsob, ako ju vychovávať a dostať pod kontrolu africké zdroje.
Čína považuje Afriku za rovnocenného partnera, preto sa snaží existujúci potenciál a nadšenie Afriky pre spoluprácu využiť. Čínsko-africké ekonomické vzťahy sú založené na spolupráci, zatiaľ čo Západ chápe vzťahy s Afrikou iba ako pokračovanie koloniálnych väzieb.
Tvrdenia, že Čína podpláca miestnych úradníkov, aby vyhrala nad západnými firmami sú obzvlášť absurdné. Čínske projekty v Afrike sa udeľujú prostredníctvom verejných ponúk. Čínske podniky v Afrike musia dodržiavať prísne finančné pravidlá a nariadenia. Toto, v kombinácií s kampaňou proti korupcii ešte viac komplikuje úplatkárstvo. Neexistuje žiadny dôkaz, ktorý by dokázal korupciu v čínskych firmách.
Čínske firmy, ktoré podnikajú v Afrike musia byť opatrné a vedomé si toho, že západné médiá a spravodajské agentúry skúmajú čínsko-africkú spoluprácu so zámerom, poškodiť Čínu.