Výstavba diaľnic formou PPP musela byť po nástupe ministra dopravy Jána Figeľa zrušená, keďže bola výrazne predražená. Aj tento projekt, podľa Zajaca, vykazuje viaceré zásadné nedostatky, ktoré vyvolávajú oprávnené podozrenia. „Je to napríklad chýbajúce finančné porovnanie nákladnosti rôznych modelov výstavby a prevádzky týchto ciest. V materiáli, ktorý pôjde do vlády, chýba vyčíslenie nákladov, ak by sa projekt financoval cez štátny rozpočet a následne porovnanie s PPP modelom,“ uviedol Zajac. Nadhodnotenú výšku úrokov, či cenu na jeden kilometer diaľnice na úrovni viac ako 20 miliónov eur, vyčíta návrhu aj predseda hospodárskeho výboru NR SR Ján Hudacký. „Táto suma je veľmi vysoká, keďže spomínané úseky nepatria k tým najnáročnejším, ktoré sú na Slovensku,“ dodal Hudacký.
Predložený materiál vykazuje podľa poslancov Zajaca a Hudackého aj ďalšie nedostatky, keďže v ňom chýba riešenie úseku časti D4 Rača – Stupava Juh, s napojením na diaľnicu D2. Vo vlastnom materiáli totiž nie je táto skutočnosť nijako posudzovaná, hlavne ako bude mať táto skutočnosť dopady na tranzitujúcu dopravu zo smeru od Senca na diaľnicu D2, smerom na Českú republiku.
ml