Bratislava 19. decembra (TASR) – Vláda SR dnes schválila návrh revízie Operačného programu Doprava (OPD) na obdobie rokov 2007-2013 v súvislosti s nedostatočným pokrokom v implementácii európskych zdrojov.
"Úspešná implementácia projektu Bratislava Predmestie – Bratislava Filiálka bola vzhľadom na predpokladaný objem finančných prostriedkov potrebných na jeho realizáciu vo výške 424 miliónov eur, pri 76 % alokácie prioritnej osi (PO) 4, rozhodujúca pre vyčerpanie prostriedkov alokovaných v prioritnej osi," konštatuje sa ďalej v materiáli rezortu dopravy.
Nové znenie prioritnej osi umožní využiť zdroje, ktoré boli pôvodne vyčlenené na projekt Bratislava Predmestie – Bratislava Filiálka, na alternatívne projekty. "V Bratislave bude podpora smerovať na obnovu vozového parku a modernizáciu a výstavbu infraštruktúry pre električkovú a trolejbusovú dopravu, v Košiciach bude podpora orientovaná výhradne na obnovu vozového parku a rozvoj infraštruktúry pre električkovú dopravu."
Podľa rezortu dopravy bude predmetom podpory aj obnova parku železničných koľajových vozidiel, ktoré budú slúžiť na obsluhu miest, u ktorých existujú podmienky pre realizáciu integrovaných dopravných systémov miest Bratislava a Košice. Zároveň by však mali slúžiť aj na obsluhu ďalších regiónov Slovenska v rámci segmentu prímestskej a regionálnej dopravy.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR po schválení vládou SR predloží návrh revízie OPD na schválenie Európskej komisii (EK) do 31. decembra 2012. Podľa všeobecného nariadenia prijme EK rozhodnutie o žiadosti o revíziu operačného programu čo najskôr, no najneskôr do 3 mesiacov po formálnom predložení členským štátom.
Nosným projektom PO 4 mal byť projekt výstavby železničnej trate na úseku Bratislava Predmestie – Bratislava Filiálka ako súčasť nového železničného prepojenia medzi železničnými stanicami Bratislava Predmestie a Bratislava Petržalka. Projekt bol zameraný na vybudovanie 2-koľajnej podzemnej železničnej trate vrátane 2 podzemných železničných staníc Slovany a Bratislava Filiálka. V ďalšej etape, s realizáciou ktorej sa predbežne rátalo v nasledujúcom programovom období, mal projekt pokračovať výstavbou tunela popod Dunaj a napojiť sa na existujúcu železničnú trať do stanice Bratislava Petržalka a pripravovanú trať nosného koľajového systému hromadnej dopravy v mestskej časti Petržalka (Bosákova – Janíkov Dvor).
jal ed