Peking 3. novembra 2015 (HSP/Foto:internet)
Čínsky tovar býva často hodnotený ako nekvalitný. Samotná Čína si to už čoraz intenzívnejšie uvedomuje a pred celým svetom sa snaží zbaviť tejto svojej neslávnej povesti. Jednou z vecí, ktoré treba zmeniť, je ponúkaný tovar prostredníctvom internetového obchodu
Viac ako 40 % tovaru predaného cez internet v minulom roku v Číne boli buď falzifikáty alebo tovar zlej kvality. Vyplýva to z vládnej správy, o ktorej informovala tlačová agentúra Nová Čína. Iba necelých 59 % položiek predaných cez internet bolo “pravých alebo v dobrej kvalite”.
Ako informuje agentúra ČTK, na pozore sa má okrem iných dodávateľov aj čínsky internetový obchod Alibaba Group Holding, ktorý sa nechce znova dostať na americkú čiernu listinu firiem predávajúcich falšovaný tovar, keďže v tomto roku bol už považovaný za podozrivého, že jeho obchodné stránky ponúkajú falzifikáty.
Správa hovorí tiež o zavedení zákona na ochranu spotrebiteľov, žiada rýchle prijímanie zákonov v oblasti elektronických obchodov, zlepšenie dohľadu a objasnenie práv spotrebiteľov a povinností predajcov. Zdôrazňuje jej nutnosť vzhľadom k rýchlemu rozvoju internetového predaja, ktorý v minulom roku vzrástol až o 40 %. Ponuka tovaru cez internet je teda v Číne pestrá, internetové nákupy tvoria zatiaľ pätinu celkového spotrebiteľského dopytu.
S tým súvisí aj posilnenie ochrany spotrebiteľov nakupujúcich cez internet, kde nielen v Číne panuje stále veľa rizík, napríklad ak spotrebiteľ žiada o reklamáciu.
V Číne je 328 internetových firiem s akciami na burze, ktoré majú na celkovej trhovej kapitalizácii čínskych firiem podiel 25,6 %. Štyri z týchto firiem patria medzi desať najväčších internetových firiem sveta, vrátane firmy Alibaba.