Prítomnosť Valentína medzi sviatkami, na ktoré Slováci pamätajú, udrží podľa nej aj reklamný priemysel. “Ten nás úplne pragmaticky tlačí do jeho osláv prostredníctvom výrobkov a akcií, ktoré dokážu vytiahnuť euro snáď z každého vrecka,” uviedla Lubyová. Tretím dôvodom, prečo sa oslavy Valentína udržia aj v budúcnosti, je návyk, ktorý sviatok prináša. “Mladí ľudia, ktorí ho v súčasnosti oslavujú, si tento zvyk ‘ponesú’ so sebou aj v staršom veku,” domnieva sa prognostička.
Podobne to vidí aj psychológ Martin Miler. “Ak to dnes štyridsiatnici riešia, je pravdepodobné, že tento sviatok nebudú ignorovať, ani keď budú mať šesťdesiat,” konštatoval psychológ a dodal, že to, čo robí Valentína príťažlivým, bude pre ľudí príťažlivé vždy. “Je to o vzťahoch i o ideáli romantickej lásky, ktorý ľudí oslovuje,” pripomenul Miler.
mž